Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam!

Powinnaś koniecznie udać się do lekarza. W Twoim przypadku nadmiar kilogramów jest bardzo duży (BMI ponad 30 kg/m2). Niestety, cierpisz na otyłość. Niezbędne jest ustalenie przyczyn tego stanu. Być może nie jest to problem wadliwego żywienia, lecz także np. zaburzeń hormonalnych. Nie polecam stosowania diety na własną rękę. Powinnaś pozostawać pod kontrolą lekarza i dietetyka.

W Twoim przypadku z diety należałoby wyeliminować: cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, ciasta, ciasteczka, fast-foody, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka).  

Po drugie, powinnaś zwiększyć aktywność fizyczną. Niestety, przy dużej liczbie nadprogramowych kilogramów nie każde ćwiczenia są zalecane (musisz unikać tych, z dużą ilością wyskoków i o dużej intensywności, aby zmniejszyć ryzyko urazu narządu ruchu). Przykładowe ćwiczenia znajdziesz na stronie abccwiczenia.pl. Polecam artykuł: http://portal.abczdrowie.pl/trening-dla-otylych.

Nie zapomnij o wizycie u lekarza!

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy