Zapytaj lekarza

7 3 9 , 9 5 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaka jest przyczyna problemów z odbytem?

Dzień dobry, Od ponad roku doskwiera mi ciągłe "czucie" odbytu. W najgorszej fazie było to mocne pieczenie po wypróżnieniu, a mniejsze w ciągu dnia. Teraz jest to "czucie". Stan ten zaczął się od samoistnego zapalenia odbytu. Po zastosowanym leczeniu (hydrokortyzol, nystatyna, tlenek cynku), 2 tygodnie 1 tydzień nie mogłem przestać 'czuć' odbytu. Mam wrażenie, że jest pogrubiony, wilgotny - co nie jest zgodne z prawdą. Odwiedziłem proktologów, psychiatrę oraz dermatologa, stosowałem w tym czasie (nie wszystko na raz oczywiście): posterisan, posterisan-h, proktosedon, proktis-m, hyrdoksyzynę, Proctolact-M, L3 Prurigo, maść neomycyna hydrokortyzol wit.A anastezyna, Pimacufort, a na końcu Elidel Travacort. Od pół roku zmieniłem nawyki higieniczne - myję się po każdym wypróżnieniu i stosuję środki hypoalergiczne. Miałem usunięte 3 hemoroidy I stopnia (myślałem, że one są przyczyną), poza tym obecnie odbyt w badaniu proktologicznym (rektoskopia anoskopia) i dermatologicznym nie ma żadnych zmian chorobowych. Wymaz ze skóry drożdżaki nie wykazał żadnych zmian. Ostatnio spróbowałem diety - od kilku miesięcy nie piję alkoholu, oczywiście nie palę, nie jem cukru, laktozy i glutenu. Nic mi nie pomaga. Przez cały dzień czuję, jakbym miał coś pomiędzy pośladkami, jakbym na czymś siedział i jest to bardzo nieprzyjemne uczucie. Jeden z lekarzy podejrzewał świąd, ale nigdy nie czułem swędzenia, tylko pieczenie - poza tym hydroksyzyna przyjmowana przez miesiąc nic nie zmieniła. Bardzo proszę o pomoc i rady co mogę jeszcze zrobić, by wyeliminować to uczucie.
MĘŻCZYZNA, 43 LAT ponad rok temu

Wybór metody leczenia żylaków i hemoroidów

redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy