Zapytaj lekarza

7 1 9 , 8 3 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaką mam szanse?

Witam. Moja obecna waga 108kg wzrost 168 wiek 20 lat. Tak sobie chudłam i tyłam w przeciagu ostatnich 4 lat. Teraz jestem w stanie depresji. Nie mam ochoty na nic. Najprostsze ćwiczenia mnie mecza. Probowałam współpracować z dietetykiem ale rzeczy jakie proponuje kosztują dużo pieniędzy. A nie oszukujmy sie skad je pozyskiwac.? Nie dość ze trzeba płącić dietetyczce to jeszcze dieta na jeden dzien jest strasznie droga i strasznie wymyslna. Moje pytanie: jak mozna schudnąć około 30 kg? w jakim czasie byłoby to jak najbardziej prawidłowe? Co jeść. Będę wdzięczna za każdą pomoc. Pozdrawiam załamana
KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam serdecznie,

Oczywiście, że ma Pani szansę schudnąć! Wystarczy wprowadzić podstawowe założenia zdrowego odżywiania oraz ograniczyć liczbę kalorii. Dieta nie musi być wymyślna i kosztowna, ale musi zawierać wszystkie niezbędne składniki odżywcze.

Jeśli pragnie Pani schudnąć około 30kg to dietę należałoby zacząć od 1500kcal stopniowo ją zmniejszając. Powinno to zająć około pół roku, ale da się to zrobić!

Konieczne jest uregulowanie spożywanych posiłków. Ich liczba powinna wynosić 5 posiłków dziennie, a odstępy między nimi nie powinny przekraczać 3 godzin. Ważne jest, aby jeść o stałych, ustalonych godzinach. Niezbędna będzie także aktywność fizyczna. Polecałabym codzienne bieganie - na początku 15 minut, a wraz ze wzrostem kondycji stopniowe zwiększanie czasu biegania. To nie tylko pomoże zwiększyć Pani metabolizm, spali kalorie, ale też będzie źródłem satysfakcji i zadowolenia z siebie.

Jeśli chodzi o produkty, które powinna Pani jeść to zalicza się do nich:
- chude mięso (kurczak, indyk)
- nabiał (jogurty naturalne i kefiry - najlepiej 0% tłuszczu, ser twarogowy chudy oraz mleko 0,5% tłuszczu)
- warzywa w ilości około 500g / dziennie
- owoce - 1-2 sztuki dziennie (najlepiej jabłka, ponieważ są niskokaloryczne)
- makaron, kasze, ryż w umiarkowanych ilościach do głównego posiłku.
- pieczywo razowe (także w umiarkowanych ilościach).

Koniecznie należy wykluczyć z diety:
- słodycze, w tym lody
- słone przekąski, w tym słone orzeszki
- jedzenie typu fast food
- produkty tłuste (najlepiej czytać etykietki na opakowaniach i wybierać te, które mają poniżej 5g tłuszczu na 100g produktu)
- alkohol
- pieczywo cukiernicze
- słodzone napoje gazowane, wody smakowe
- danie gotowe takie, jak pierogi, knedle.

Mam nadzieję, że te wskazówki pomagą Pani nabrać wiary i zmobilizować się do walki z nadwagą. Zachęcam do dalszych pytań w razie wątpliwości.

Pozdrawiam serdecznie.

Dietetyk w Szpitalu Grochowskim im. dr n. med. Rafała Masztaka w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy