Zapytaj lekarza

7 4 2 , 2 2 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaką wybrać dietę przy astmie?

Jestem kobietą mam 21 lat. Moim największym problemem są uda i brzuch chciałabym je zgubić, ale gdy niby osiągnąłam już efekt wszystko wracało do porzedniego stanu, czuję się dobrze z tym jak wyglądam, ale chciałbym co nieco w sobie poprawić. Jestem alergikiem a od kilku lat leczę się na astmę jeszcze tydzień temu brałam ventolin dysk sewerent dysk i fiksotyde dysk, moja lekarka na moją indywidualną prośbę zmienia mi leki, a to tylko dla tego że zaczęłam odczuwać po tych lekach straszny apetyt, jestem ciekawa czy ze swoimi kłopotami zdrowotnymi muszę się czymś konkretnym kierować w wybieraniu diety jak długo ją stosować i jak dobierać do tego wszystkiego ćwiczenia, czy można takie ćwiczenia wykonywać w domu i ile trzeba byłoby ich zrobić by przyniosły efekt? Czy w diece można stosować suplementy diety (herbatki tabletki itp.)
KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Zdrowa żywność

Nie ma osoby, która przynajmniej raz nie spotkałaby się ze stwierdzeniem, że jesteśmy tym, co jemy. Żywność, którą spożywamy i trawimy staje się częścią nas samych, jednak wiele osób zapomina o tym i odżywia się niezdrowo.

Witam,
U niektórych osób z astmą, objawy nasila wysiłek fizyczny - nie wiem jak jest w Pani przypadku.
Wydaje mi się, że umiarkowany wysiłek fizyczny byłby dla Pani korzystny, ale dobrze gdyby udało się to Pani skonsultować z lekarzem prowadzącym.
Umiarkowany wysiłek to na przykład gimnastyka poranna i wieczorna.
Poranna - podniesie tempo metabolizmu na cały dzień, wieczorna - sprawi, że przemiana materii będzie stale na wysokim poziomie.
Jeśli chodzi o zajęcia w klubie fitness to korzystne mogą być zajęcia typu Pilates,  czy joga. Wszystko zależy od tego jak Pani reaguje na wysiłek fizyczny.
Zalecałabym spacery i jazdę na rowerze.
Może Pani także wykonywać lekkie ćwiczenia z hantlami.
Napady apetytu może Pani regulować poprzez spożywanie węglowodanów złożonych i błonnika.
Węglowodany złożone zawierają:
- kasze
- ryż brązowy
- pieczywo razowe, pełnoziarniste, typu graham
- nasiona roślin strączkowych.
Źródłem błonnika są warzywa i owoce.
Powinna Pani unikać produktów słodzonych, gdyż cukier powoduje szybkie podniesienie poziomu glukozy we krwi, w odpowiedzi na co dochodzi do szybkiego wyrzutu insuliny.
Insulina szybko obniża poziom glukozy i ponownie staje się Pani głodna.
Oczywiście można stosować suplementy i herbatki, ale najważniejsze jest racjonalne odżywianie i wysiłek.
Tkanka tłuszczowa spalana jest po 30 min. od rozpoczęcia aktywności fizycznej. Istotne jest tu odpowiednie tętno.
Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy