Zapytaj lekarza

7 3 7 , 1 6 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Mam poczucie, że jestem za gruba...

Witam. Mam 12 lat, 156-157 cm wzrostu i ważę 47 kilo. Na moim brzuchu są fałdki. Chciałabym się ich pozbyć. Czy ta waga jest dobra, jak na mój wiek i wzrost? Chciałabym się jeszcze dowiedzieć jaka byłaby dla mnie skuteczna i bezpieczna dieta. Jem 5 posiłków dziennie : śniadanie,II śniadanie, obiad, podwieczrek, kolacja. Jem sporo owoców, chociaż ostatnio (w ostatnim miesiącu) niezbyt dużo. Spożywam mięso - czasami i nabiał - też czasami. Z góry dziękuję za pomoc ;)
KOBIETA, 12 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witaj!

Twoja masa ciała jest jak najbardziej prawidłowa względem wieku i wzrostu, nie masz czym się martwić, a żadna dieta nie będzie dla Ciebie dobra! Jesteś zbyt młoda. Jeśli martwi Cię wygląd ciała postaraj się więcej ruszać, to najlepsza metoda dla Ciebie, aby zniknęły nielubiane fałdki i poprawiła sprawność fizyczna. Nie muszą to być zaawansowane ćwiczenia, postaraj się po prostu szybciej maszerować, wychodzić na długie spacery, namawiać przyjaciół na basen czy taniec, pomagaj mamie w porządkach. Bardzo dobrze, że zjadasz 5 posiłków w ciągu dnia, pamiętaj jednak, że najważniejsze CO nimi jest.

Oprócz większej aktywności namawiam Cię do unikania zwłaszcza chipsów, frytek, zapiekanek, hamburgerów, itd. oraz nadmiaru słodyczy (kawałek ciasta nie zrobi nikomu krzywdy, ale tabliczka czekolady na raz nie jest dobrą opcją) i kolorowych napojów gazowanych. Będzie to korzystne dla Twojego zdrowia, a fałdki znikną.  

Zjadaj codziennie jak najwięcej warzyw (tzn. ok. 500 gram; zabieraj rzodkiewki i marchew do pogryzania w szkole, wkładaj ich dużo do kanapek;  zjadaj dużą porcję surówki do obiadu i kolacji), dwie lub trzy porcje owoców (jedną porcją będzie jabłko, malutka kiść winogron, dwie śliwki...). Jedz pełnoziarniste pieczywo, namów mamę na brązowy ryż, zajadaj się kaszą gryczaną. Koniecznie spożywaj codziennie 2 porcje produktu mlecznego, jest to teraz ważne dla Twoich kości! Masz duży wybór: mleko, kefir, maślanka, jogurty, ser biały, czasem żółty. Mięso lub jego zamiennik (ryba, czasem fasola, soja czy groch) powinny pojawić się w Twojej diecie raz dziennie. 

Pozdrawiam Cię!
Ula Bieniek

Dietetyk, autorka wielu publikacji dotyczączych żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy