Mniej włosów na czubku głowy - co robić?

Na czubku głowy mam coraz mniej włosów i one bardzo wolno rosną i są cienkie. Kilka lat temu odchudzałem się dietą cambrige i po tej kuracji, która trwała prawie rok włosy stały sie cienkie i słabe. W międzyczasie występował łojotok i czasami się pokazuje na dolnej części głowy. Mam tez zaburzenia hormonalne i sporą tuszę. Brałem i biorę hormony, teraz testosteron. Mam pytanie: jak mogę sobie pomóc, żebym bardziej nie wyłysiał i przynajmniej włosy stały się grubsze i szybciej rosły, bo potrafię nawet do pół roku nie chodzić do fryzjera, a włosy powoli rosną. Gdzie mogę się udać, aby mi pomogli z tym problemem. Mieszkam w Warszawie. Pozdrawiam

MĘŻCZYZNA ponad rok temu

Leczenie łysienia plackowatego

Nie jestem ekspertem od diety Cambridge, ale czy maksymalny czas jej stosowania nie powinien wynosić 21 dni?! Wydaje mi się, że odchudzanie się w tak drastyczny sposób przez tak długi czas może prowadzić do stanów niedoborowych i anemii - co skutkuje utratą włosów.

Pisze Pan, że cierpi Pan na łojotok - może warto wybrać się do dermatologa (nie trzeba skierowania). Proszę spytać o niego w swojej przychodni. 

Podwyższony poziom testosteronu może być przyczyną łysienia androgenowego, które charakteryzuje się tworzeniem zakoli i łysienia na czubku głowy. Polecam artykuł na ten temat: portal.abczdrowie.pl/rodzaje-lysienia . Być może główną przyczyną łysienia są w Pana przypadku genetyczne uwarunkowania (czy Pana ojciec łysieje?), ale przyjmowanie testosteronu na pewno pogarsza sprawę! Proszę porozmawiać o tym z dermatologiem.

Polecam także artykuły o zapobieganiu  i sposobach leczenia łysienia: portal.abczdrowie.pl/wlos-ci-z-glowy-nie-spadnie-czyli-jak-zapobiegac-lysieniu, portal.abczdrowie.pl/leczenie-lysienia-androgenowego.

Pozdrawiam serdecznie!

Lekarz, autorka wielu publikacji naukowych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty