Nie jem, a tyję!

Witam! Mam taki problem, że ciągle mi przybywa na wadze. Mam wzrostu 160 cm i obecnie ważę 55kg. I w ciągu 4 dni przytyłam 3 kg. Nie wiem, co mam robić, bo praktycznie nic nie jem i ćwiczę 30 minut na bieżni i 30 na steperze, a i tak mi przybywa. Wcześniej jadałam praktycznie jabłka. W tym tygodniu pozwoliłam sobie na obiad zjeść trochę chleba i mięsa i od razu przytyłam. Nie wiem, co robić..:( nic jem, a tyję..:( Pomocy!
ponad rok temu

Dieta 1000 kalorii

Witam!

Przyrost masy może być pozorny. Może wynikać z:
- rozbudowy tkanki mięśniowej, która waży więcej niż tkanka tłuszczowa,
- zatrzymania wody w organizmie,
- efektu jo-jo, organizm, którego pozbawiono substratów energetycznych, stara się zmagazynować najmniejszą ilość kilokalorii, którą mu dostarczono,
- zbliżającej się miesiączki.

Może wynikać także z innych przyczyn np. choroby. Warto skonsulotwać się z lekarzem, a przede wszystkim należy zaniechać głodówki. Głodówka może zakończyć się także zgonem oraz poważnymi problemami zdrowotnymi.

Zgodnie z Piramidą Zdrowego Żywienia każdego dnia powinna Pani spożyć:

• 5 porcji produktów zbożowych (pieczywo, kasze, ryż, płatki zbożowe, musli), przy czym 1 porcja to: 1 kromka chleba, 3 łyżki ryżu, kaszy, makaronu, 2 łyżki płatków;
• 4 porcje warzyw ( w tym ziemniaków) - warzywa można spożywać praktycznie bez ograniczeń, przy czym 1 porcja to 100 g;
• 1 porcję owoców (zgodnie z Piramidą Żywienia powinny to być 3 porcje, jednak przy diecie odchudzającej polecałabym ograniczenie się do 1 porcji), przy czym 1 porcja to 100 g owoców (np. 1/2 jabłka, pomarańczy, gruszki, 5 śliwek węgierek lub 7 truskawek);
• mleko i przetwory mleczne - 2 porcje (mleko, kefir, maślanka, jogurt, ser) - dobrze wybierać produkty odtłuszczone, w wersji "light", 1 porcja w tym wypadku oznacza: 1 szkl. mleka, kefiru, jogurtu, 100 g sera twarogowego lub 2 plasterki sera żółtego - należy jednak pamiętać, iż ser żółty jest bardzo kaloryczny;
• mięso, ryby lub nasiona roślin strączkowych - 1 porcja, która odpowiada: 150 g ryby lub mięsa z kurczaka/indyka bez skóry; część mięsa można zamienić na 40-50 g suchych nasion roślin strączkowych lub 2 sztuki jaj;
• tłuszcze - 3 porcje, przy czym 1 porcja to 1 łyżka oleju lub oliwy lub 1 łyżka miękkiej margaryny.

Zalecałabym spożywanie 5 posiłków dziennie:
- śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
- II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.

Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem. Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły. Nie można zapominać o śniadaniu. Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli. Należy dokładnie żuć każdy kęs. Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie. Dzięki unormowaniu pór posiłków, zmniejszysz ryzyko efektu jo-jo. Musisz jeść regularnie.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty