Zapytaj lekarza

7 3 6 , 3 2 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Nie mogę schudnąć - czy plastry antykoncepcyjne moga być tego przyczyną?

Witam! Mam 23 lata, jestem kobietą. Wzrost 162 cm, waga 70 kg. Nie mogę schudnąć, nie wiem dlaczego. Nie jem słodyczy, parę razy w tygodniu (3-4) jeżdżę rowerem około godziny, do tego pracuję fizycznie. Przykładowy jadłospis: o 9 rano jem 1-2 kromki ciemnego chleba z serem żółtym i pomidorem, ok. 13 - owoc i szklanka mleka, 17-18 - płatki zbożowe z naturalnym jogurtem i odtłuszczonym mlekiem. Do tego piję około 2-3 litrów wody mineralnej niegazowanej. Tak często wygląda mój dzień, nie mam czasu jeść o innych porach dnia, bo tak pracuję. Jak mam troszkę czasu, wykonuję ćwiczenia fizyczne - brzuszki, ćwiczenia na uda oraz pupę. Nie wiem dlaczego nie mogę schudnąć, nie mam już siły... Dodam, że u mnie w rodzinie nie ma osób z nadwagą. Z leków jakie stosuję regularnie to plastry antykoncepcyjne Evra (tabletek nie mogę brać, bo mam później problem z żołądkiem). Z góry dziękuję za odpowiedź.
KOBIETA, 23 LAT ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Witam Panią!

W praktyce do otyłości najczęściej przyczyniają się nieprawidłowe nawyki żywieniowe oraz mała aktywność fizyczna. Zdarzają się jednak przypadki, kiedy otyłość powstaje na tle zaburzeń w funkcjonowaniu organizmu.

Otyłość może być wynikiem zaburzeń hormonalnych:
niedoczynności tarczycy, choroby Cuchinga (kora nadnerczy wydziela kortyzol w nadmiarze), niedoboru hormonu wzrostu, niedoczynności przytarczyc.

Otyłości mogą sprzyjać także niektóre ze stosowanych leków:
• neuroleptyki (chlorpromazyna, haloperydol)
leki antydepresyjne (sole litu, doksepina, dezypramina)
• leki przeciwpadaczkowe
sterydy, progestageny,
dlatego zawsze warto skonsultować się z lekarzem.

Być może do problemów z nadwagą przyczyniły się przyjmowane przez Panią plastry antykoncepcyjne. Powinna się Pani wybrać do lekarza w celu wykonania badań umożliwiających identyfikację przyczyn nadwagi (np. badanie poziomu hormonów). Radzę zapoznać się także z ulotką dołączoną do plastrów i sprawdzić, czy nie ma w niej informacji o wpływie produktu na masę ciała.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy