Zapytaj lekarza

7 3 6 , 1 4 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Nie mogę schudnąć - gdzie zwrócić się o radę?

Mam 28 lat , jestem mamą 2 dzieci i mam jakieś 20 kg nadwagi. Odchudzałam się wiele razy, ale bez rezultatów. Biorę tabletki antykoncepcyjne od 4 lat. Moje menu wygląda tak: śniadanie kawa z mleczkiem, bez cukru, jajko na twardo, później jabłuszko, marczewka, na obiad kawałek ryby, brokuł, 2 litry wody w tym czerwona i zielona herbata, jak jestem bardzo głodna to dodam kisiel albo serek wiejski, nie jem po 17. Pracuję w sklepie, dużo się ruszam, jeżdzę na rowerze, a mimo wszystko nie mogę schudnąć. Odchudzałam się na wiele sposobów, ale mam wrażenie, że nawet woda mi się odkłada. Może to wina tych tabletek, może jakieś hormony? Badałam tarczycę, jest ok., badania krwi też, a ja czuję się ociężała. Internista zalecił dietę, ale ona nie pomaga. Do kogo mam zwrócić się o pomoc i szczegółowe badania? Przed ciążą ważyłam 56-60 kg przy 166 cm, a teraz 88 kg. Błagam o pomoc!!!

KOBIETA, 28 LAT ponad rok temu

Błędy w dietach odchudzających

Witam!

W praktyce do otyłości najczęściej przyczyniają się nieprawidłowe nawyki żywieniowe oraz mała aktywność fizyczna. Zdarzają się jednak przypadki, kiedy otyłość powstaje na tle zaburzeń w funkcjonowaniu organizmu.

Otyłość może być wynikiem zaburzeń hormonalnych:
niedoczynności tarczycy, choroby Cuchinga (kora nadnerczy wydziela kortyzol w nadmiarze), niedoboru hormonu wzrostu, niedoczynności przytarczyc.

Otyłości mogą sprzyjać także niektóre ze stosowanych leków:
• neuroleptyki (chlorpromazyna, haloperydol),
leki antydepresyjne (sole litu, doksepina, dezypramina),
• leki przeciwpadaczkowe,
sterydy, progestageny,
dlatego zawsze warto skonsultować się z lekarzem.

Przyczyną Pani problemu mogą być tabletki antykoncepcyjne, jednak takiej informacji powinna Pani szukać w ulotce dołączonej do preparatu.

Przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych może przyczyniać się do powstawania obrzęków (zatrzymywania wody w organizmie), jednak nie sądzę, aby masa 88 kg wynikała jedynie z tego faktu.

Powinna Pani zwrócić się do lekarza pierwszego kontaktu, z prośbą o pomoc w ustaleniu przyczyn zastoju masy ciała.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy