Objadam się i głoduję - co z tym zrobić?

Mam 17 lat, 170 cm wzrostu i ważę 72 kg. Jestem gruba, nie mogę nawet patrzeć w lustro, nie wychodzę z domu nigdzie poza szkołą. W klasie czuję się lubiana, ale ciągle mam wrażenie, że wszyscy obgadują za moimi plecami moja wagę. Przez to jak wyglądam i jak się czuję w swoim ciele mam spore problemy z kontaktami z ludźmi. Uważam, że gdybym schudła, byłoby mi łatwiej, ale niestety nie potrafie. Ciągle jem, czasami, jak jestem załamana nie jem 2-3 dni, a później rzucam sie na jedzenie, jem wszystko co mam pod ręką. Nie lubię słodyczy, rzadko jem batony, ciastka itp., wolę zjeść np. kanapkę. Nie jem fast foodów. Jakiś czas temu byłam na diecie, schudłam ok. 5 kg, ale nie widziałam efektów zenwętrznych, tylko wagowe. Później miałam małe załamanie nerwowe i przerwałam dietę, przytyłam. Chcę schudnąć, a jednocześnie nie mam do tego motywacji. Czasami wychodzę z domu, bardzo rano i nie biorę ze sobą pieniędzy, żeby nic nie jesć i nie kupować nic do jedzenia, biorę tylko wodę, ale później jak wracam, to jem strasznie dużo, nie umiem tego skontrolować. Czy są jakieś tabletki/herbatki, które hamują apetyt?
KOBIETA, 17 LAT ponad rok temu

Błędy w dietach odchudzających

Witam!

Twój problem nie leży w nadmiernym apetycie, ale w złym sposobie odżywiania i podejścia do swojego ciała. Potraktuj dietę, jako coś dla siebie i pamiętaj, że dieta nie polega na tym, aby katować swoje ciało głodówką, ale by je odpowiednio karmić. Postaraj się wcielić w życie kilka prostych rad - one sprawią, że schudniesz i lepiej się poczujesz. Pamiętaj tylko, że dieta nie polega na tym, by szybko schudnąć, a potem wrócić do starych nawyków żywieniowych. Zdrowe odżywianie to klucz także do lepszego samopoczucia.

Oto moje rady:
- jedz regularnie co 3 godziny (I śniadanie przed wyjściem do szkoły, II śniadanie w szkole, obiad - po powrocie do domu, podwieczorek i kolację). Jeśli jesteś w szkole dłużej, to zamień podwieczorek na III śniadanie w szkole;
- pij jak najwięcej niegazowanej wody mieneralnej - polepsza metabolizm, krążenie oraz samopoczucie;
- zrezygnuj ze słodyczy, słonych przekąsek, słodzonych napojów gazowanych, sosów;
- do każdego posiłku jedz warzywa;
- wybieraj produkty niskotłuszczowe - chude mięsa i wędliny (drobiowe), chudy nabiał (do 1,5% tłuszczu);
- zrezygnuj z masła i margaryny;
- nie smaż;
- jak najwięcej się ruszaj.

Tych kilka rad sprawi, że nie schudniesz szybko, ale za to trwale, a po kilku miesiącach zobaczysz efekty nie tylko na wadze, ale i w lustrze, a co najważniejsze - w samopoczuciu.

Dietetyk w Szpitalu Grochowskim im. dr n. med. Rafała Masztaka w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty