Zapytaj lekarza

7 4 0 , 9 5 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Objawy długotrwałej depresji

Witam jestem kobietą mam 57 lat i objawy długotrwałej depresji brak chęci do czegokolwiek szarość brak koncentracj od 3 dnibiorę rano lek Seronil 10 mg i deprexolet 30 mg 0,5 tabl wieczorem czuję się po nich tragicznie senna rozbita zaburzenia psychoruchowe jak piana czy to normalne?
KOBIETA, 57 LAT ponad rok temu

Pierwsza pomoc przy napadzie padaczkowym

Witam
Każdy lek może wywołać działania uboczne,
co w dużej mierze zależy też od wrażliwości
osobniczej pacjenta.
Powinna to Pani skonsultować z lekarzem.
W terapii depresji stosuje się dwa podstawowe
środki: leki oraz psychoterapię.
Zachęcam do skorzystania z psychoterapii.
Podczas psychoterapii leczy się nie tylko
objawy, ale również dociera się do przyczyny
problemu i znajduje się sposób jego rozwiązania.
Gdyby chciała Pani porozmawiać o problemie,
to zapraszam do kontaktu.
Pozdrawiam serdecznie

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
0

Droga Pani,
Leki psychotropowe na początku przyjmowania mogą powodować gorsze samopoczucie. Pierwszych efektów można się spodziewać dopiero po dwóch tygodniach stosowania a nawet do miesiąca. Gdyby Pani stan nie uległ by poprawie sugerowałabym ponowny kontakt z psychiatrą.

0

Każdy lek może mieć skutki uboczne - tak jest i w tym wypadku. Proszę pamiętać, że główną metodą leczenia depresji powinna być psychoterapia. Namawiam do jej podjęcia. Pozdrawiam.

0

Witam serdecznie,
Z jednej strony leki mają pomóc Pani lepiej funkcjonować, a z drugiej skutki uboczne ich stosowania utrudniają życie. Na początku tak jest. Jeżeli objawy po czasie nie ustąpią, proszę skontaktować się z lekarzem w celu zmiany leku. Dodatkowo warto byłoby wspomóc proces leczenia farmakologicznego, leczeniem psychoterapeutycznym, aby popracować nad lepszym radzeniem sobie w sytuacjach trudnych. Często jedno bez drugiego nie może istnieć.
Zapraszam na rozmowę.
Pozdrawiam, Magdalena Rachubińska

Psycholog i psychoterapeuta w trakcie certyfikacji.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy