Plamienia podczas zażywania tabletek antykoncepcyjnych a ryzyko ciąży

Witam, dzisiaj kochałam się z moim chłopakiem podczas pierwszego dnia silniejszego krwawienia (a okres teoretycznie ma nastąpić za 11 dni) i pękła nam prezerwatywa. Dodam, iż wytrysku nie było w środku, ale mogło się trochę "pobrudzić" na zewnątrz. Dodatkowo jestem na tabletkach Yasminelle (kończę pierwszy blister - mam plamienia od 4 dni. Wcześniej brałam 3 blistry Novynette). Stąd moje pytanie - jak duże jest ryzyko zajścia w ciążę przy tej całej sytuacji? Z góry dziękuję za szybką odpowiedź. Pozdrawiam

KOBIETA, 17 LAT ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Lek. Aneta Zwierzchowska
74 poziom zaufania

Witam! Jeśli korzysta Pani z antykoncepcji hormonalnej, bierze tabletki regularnie, zgodnie z zaleceniami producenta, to prawdopodobieństwo zajścia w ciążę, nawet przy pełnym stosunku bez prezerwatywy jest minimalne, bliskie zeru. Krwawienia w trakcie brania tabletek antykoncepcyjnych zdarzają się często w trakcie pierwszych dwóch - trzech opakowań. U Pani może być to związane ze zmianą specyfiku w bieżącym miesiącu. Nie powinny mieć one jednak istotnego wpływu na skuteczność antykoncepcji. Pozdrawiam serdecznie!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty