Pominięcie tabletki w drugim tygodniu stosowania

Witam! Moja dziewczyna bierze pierwsze opakowanie tabletek antykoncepcyjnych Vibini Mini. Niestety 2 drugim tygodniu w środku, była zobaczyć się z koleżanką, wypiła troszkę za dużo i zwymiotowała... Nastąpiło to po około 1,5h-2h od wzięcia tabletki. W ten wieczór oczywiście nie kochaliśmy się, następnego dnia wzięła tabletkę o normalniej porze i po upływie około 2-3h kochaliśmy się... Chciałem zapytać czy istnieje ryzyko, że jest w ciąży? Gdyż bardzo się tym faktem stresujemy. Proszę o szybką odpowiedź.

KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Lek. Aneta Zwierzchowska
74 poziom zaufania

Witam! Proponuję poczytać jak działają tabletki antykoncepcyjne oraz o samym cyklu płciowym kobiety. Dla ewentualnego zapłodnienia, gdyby rzeczywiście doszło do zakłócenia działania antykoncepcji, to czy Państwo odbyli stosunek dzień wcześniej czy dzień później może nie mieć dużego znaczenia. Innymi słowy, jeśli by rzeczywiście doszło do owulacji, na skutek zwymiotowania tabletki, to stosunek odbyty dzień później nawet z większym prawdopodobieństwem mógł doprowadzić do ciąży, niż ten odbyty w dniu zwymiotowania tabletki. W opisanej sytuacji jednak, moim zdaniem nie doszło do wyraźnego obniżenia skuteczności antykoncepcji hormonalnej. Wymioty miały miejsce w drugim tygodniu danego cyklu. Od ostatniej przerwy minęło więcej niż siedem dni, a następna również odbędzie się po więcej niż siedmiu dniach. Przyjmuje się, że tyle właśnie jest konieczne, by tabletki wstrzymały owulację na kolejne siedem dni. Ponadto od spożycia tabletki minął pewien czas, w którym częściowo zdążyła się zapewne wchłonąć. Jednocześnie proszę pamiętać, że żadna metoda antykoncepcyjna nie chroni w 100% i nawet przy idealnym stosowaniu tabletek istnieje pewne prawdopodobieństwo zajścia w ciążę. Pozdrawiam serdecznie!

Lekarz w trakcie specjalizacji z położnictwa i ginekologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty