Poposiłkowe obniżenie glikemii

Witam. Mój problem może wydawać się banalny - otóż spada mi cukier we krwi. Cukier mierzyła mi pani pielęgniarka na spotkaniu zdrowotnym. Wynik: 60 po obiedzie. Przed następnym spotkaniem zjadłam ciastka i wypiłam colę. Wynik: 62. Wystraszyłam się (pielęgniarka też) i zrobiłam krzywą. Na czczo 74, po wypiciu glukozy po 1h 83. A więc norma. Skąd zatem wcześniejsze spadki? Czy powinnam mierzyć cukier? Czy po prostu zbagatelizować sprawę? Dodam, że czuję się w miarę OK, czasem jestem zmęczona (jak każdy), jedynie cierpię na silne bóle głowy, ale równie dobrze mogą być spowodowane siedzącym trybem życia przed komputerem. Mam 25 lat.

KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Niebezpieczeństwo stosowania pomp insulinowych

Cierpisz na cukrzycę? Koniecznie obejrzyj ten film i zapoznaj się z wypowiedzią eksperta. Dowiedz się, czy stosowanie pomp insulinowych może być niebezpieczne.

Szanowna Pani,

problemu nie ma, więc nie ma czego bagatelizować. Jeżeli czuje się Pani dobrze, nie ma Pani objawowych hipoglikemii, to wydaje się, że wszystko jest w porządku. Krzywa obciążenia glukozą polega na pomiarze na czczo i po 120 min. i normy dotyczą górnej granicy. Nie ma normy dla pomiaru po godzinie, a 84 mg/dl nie jest "za nisko". Pisałem już wiele razy, że wiążące są pomiary z krwi żylnej w laboratorium, a pomiary glukometrem są trochę "na oko". Podsumowując, w przedstawionej przez Panią sytuacji nie ma powodu do niepokoju. W razie wystąpienia objawowych hipoglikemii konieczna będzie dalsza diagnostyka.  

Diabetolog, autor wielu prac naukowych poświęconych diabetologii i nadciśnieniu tętniczemu.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty