Zapytaj lekarza

1 , 0 3 7 , 3 0 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Powód braku miesiączki

Mam problem z miesiączkowaniem.
Mam 28 lat i od 21 roku życia brałam tabletki antykoncepcyjne. W listopadzie 2009 wzięłam ostatnie opakowanie. Miesiączka nie wystąpiła, aż do 14 stycznia 2010. Występujące krwawienie nie było obfite i trwało tylko 5 dni. Zgodnie z "kalendarzem" kolejna miesiączka powinna wystąpić wczoraj tj. 11 lutego. Niestety nic nie wskazuje na to, by cokolwiek u mnie wystąpiło.
Czy jest to możliwe, że po odstawieniu tabletek miesiączka pojawia się, a następnie znowu nie? Pragnę również dodać, że oboje z mężem staramy się o dziecko. Poza tym nie liczę dni płodnych i niepłodnych. Nie wiem kiedy owuluje i nie robiłam jeszcze testu ciążowego po niedostaniu miesiączki 11 lutego. Poza tym mieszkam za granica i niechętnie chodzę tutaj do lekarza. Po pierwszym niewystąpieniu miesiączki (w listopadzie 2009) byłam u lekarza ogólnego. który nie chciał mnie skierować do ginekologa (jego zdaniem nie bylo potrzeby) i chciał mi dać zastrzyk hormonalny na wywołanie miesiączki bez zrobienia jakichkolwiek badań hormonalnych, czy ginekologicznych.
Co może być powodem mojego problemu? Z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Misia
KOBIETA, 28 LAT ponad rok temu

Nieregularne miesiączki

Lek. Magdalena Kowalska
70 poziom zaufania

Droga Pani!

Po odstawieniu antykoncepcji u części kobiet mogą wystąpić przejściowe zaburzenia płodności i miesiączkowania – przyjmuje się, że po odstawieniu tabletek płodność powinna powrócić do 6 miesięcy. Również tyle czasu czeka się na umiarowienie się cykli.
Do tego czasu nie powinno się wdrażać specjalistycznej diagnostyki ani stosować forsownego leczenia hormonalnego.
Jeśli po upłynięciu 6-ciu miesięcy cykl się nie unormuje lub nie wróci płodność należy skonsultować się z ginekologiem w celu zbadania, wykonania odpowiednich badań hormonalnych i wdrożenia leczenia.
Mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze i doczekają się Państwo upragnionego maleństwa.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Lekarz w Klinice Neurologii i Epileptologii w Szpitalu im. prof. W. Orłowskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy