Zapytaj lekarza

7 3 6 , 6 8 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Problemy z wytryskiem po zmianie leku

Witam serdecznie! Mam 58 lat i leczę się na przerost prostaty. Lekarz urolog przepisał mi 2 lata temu Doxazosin-ratiopharm PR4. Ostatnio byłem na badaniach kontrolnych, ponieważ czułem parcie na mocz. Zaznaczam, że jestem po operacji bay-pasów i biorę leki na obniżenie ciśnienia. Ponieważ lek ten obniża ciśnienie, więc lekarz zamienił mi go na APO-TAMIS 0,4mg. Brałem ten lek około 1,5 tygonia i zauważyłem, że mam teraz problem z wytryskiem (czuję, że chcę, lecz go nie osiągam). Co mam zrobić? Czy wrócić do poprzedniego leku? Czy nie zwracać szczególnie na to uwagi?
MĘŻCZYZNA, 58 LAT ponad rok temu

Morwa biała - idealna dla diabetyków i chorych na nerki

Morwa biała została przywieziona do Polski w latach pięćdziesiątych jako przysmak jedwabników. Jednak dopiero po latach doceniono jej zdrowotne właściwości. Wyciąg z owocu morwy działa przeciwbakteryjnie i odrobacza nasz organizm. A picie ekstraktu z liści morwy osłabia tworzenie się neurotoksycznych związków, które odgrywają znaczącą rolę w powstawaniu choroby Alzheimera. Morwa powoduje ograniczenie wchłaniania cukrów ? zmniejsza więc produkcję tłuszczu i odkładanie się tkanki tłuszczowej. Wyrównuje też poziom cukru we krwi, dlatego jest polecana diabetykom. Owoce morwy mają działanie przeciwgorączkowe i moczopędne. Podobnie jak jeżyny zawierają cukry, witaminy i minerały, dlatego warto je pić przy anemii, przeziębieniach, miażdżycy i chorobach nerek.

Lek. Marcin Buczek
55 poziom zaufania

Szanowny Panie!

Apo-Tamis należy do tej samej grupy leków, co doksazosyna i ich działanie jest podobne. Jednakże Apo-Tamis jest lekiem bardziej uroselektywnym, to znaczy, że słabiej oddziałuje na inne narządy, w tym serce. Lekarz przepisał go Panu w trosce o Pana problemy kardiologiczne. Niestety, lek ten może u niewielu pacjentów (mniej niż 1 na 100) powodować zaburzenia wytrysku. Musi Pan rozważyć, jak bardzo Panu to przeszkadza i ewentualnie poprosić urologa o zmianę preparatu.

Lekarz w Szpitalu Klinicznym im. Dzieciątka Jezus w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy