Proszę o radę w jaki sposób zacząć się odchudzać?

Jestem kobietą, mam 32 lata, ważę 90 kg a mój wzrost to 167 cm. Zanim zaszłam w ciążę miałam prawidłową wagę, bardzo przytyłam podczas ciąży i większości nie udało mi się zrzucić poza tym rzuciłam pzlenie co jak sądzę też się przyczynilo do niemożności zrzucenia zbędnej wagi. Jem o nieregularnych porach, właściwie dwa główne posiłki a poza tym podjadam przeróżne rzeczy: słodycze, słone przekąski, owoce. Nie wiem jak zabrać się do odchudzania i od czego zacząć proszę o radę.
KOBIETA, 32 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam serdecznie,

Pani wskaźnik masy ciała BMI wynosi 32,2, co oznacza I stopień otyłości. Wg tego wskaźnika powinna Pani ważyć około 60kg. Można to zrobić, ale by efekty były trwałe, trzeba dać sobie dużo czasu i uzbroić się w cierpliwość.

Moją pierwszą radą jest uregulowanie Pani sposobu odżywiania i przyspieszenie metabolizmu. Ciąża, zaprzestanie palenia tytoniu oraz nieregularne jedzenie powodują jego spowolnienie. Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest to, aby jadła Pani 5 posiłków dziennie co około 3 godziny i najlepiej o stałych godzinach.

Trzy posiłki: śniadanie, obiad i kolacja powinny być posiłkami pełnowartościowymi, a więc składającymi się z produktu białkowego (mięso, wędlina, jaja, nabiał), produktu tłuszczowego (oliwa z oliwek, margaryna miękka) oraz produktu zbożowego (ryż, kasza, makaron, pieczywo razowe). Dwa pozostałe posiłki mają charakter przekąsek - może to być owoc, jogurt naturalny, kefir.

Drugą najważniejszą rzeczą jest wzrost aktywności fizycznej. Aby schudnąć powinna Pani codziennie ćwiczyć minimum 20 minut. Nie musi to być siłownia czy basen, ale może Pani wyjść pobiegać lub ćwiczyć w domu.

Oczywiście musi Pani zrezygnować ze słodyczy i słonych przekąsek, pić około dwóch litrów wody niegazowanej dziennie (ona też pomaga przyspieszyć metabolizm) oraz wybierać produkty o małej zawartości tłuszczu: wędliny i mięso drobiowe, produkty nabiałowe poniżej 1,5% tłuszczu. Należy także odstawić słodzone napoje gazowane typu cola, soki owocowe oraz potrawy smażone.

Mam nadzieję, że te wskazówki pomogą Pani w walce z nadwagą.

Pozdrawiam serdecznie

Dietetyk w Szpitalu Grochowskim im. dr n. med. Rafała Masztaka w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy