Przebarwienie po trądziku - jak im zaradzić?

Mam 13 lat i ciężki przypadek (tak sądze) trądzika. Występują u mnie krosty i stany zapalne (na całej twarzy). Staram się ich nie wyciskać, ale i tak zostają po nich przebarwienia. Używam różnym kosmetyków i suplementów diety. Nie widzę po nich efektów. Piję też różne herbatki. Czy jeśli jeszcze nie dojrzałam (nie miesiączkuje itd.) mogę brać tabletki hormonalne? Czy tylko one dają wyczekiwany efekt?
KOBIETA, 13 LAT ponad rok temu

Genetyka w łysieniu plackowatym

Z pewnością leczenie hormonalne na tym etapie nie jest wskazane. Skórę ze zmianami zapalnymi proszę chronić stosując kremy z filtrem (takie miejsca szybciej i mocniej się opalają, pozostawiając nieestetyczne przebarwienia). Na skórę polecam preparat zawierający kwas azelainowy (Skinoren) - „powalczy” on i ze zmianami trądzikowymi, i przebarwieniami. Ewentualnie proszę spróbować leczenia miejscowego preparatami dobranymi indywidualnie przez lekarza dermatologa.

Specjalista dermatolog i wenerolog.
0

Witam proszę zacząć wizytę od konsultacji u lekarza medycyny estetycznej , bądź dermatologa. Skóra zostanie dokładnie obejrzana i zbadana, zostaną dobrane jak najodpowiedniejsze metody leczenia. Najskuteczniejszą metodą na blizny i trądzik jest zastosowanie peelingów medycznych w połączeniu z lekami do stosowania na skórę odpowiednio dobranymi do stanu skóry.
Można wykonać badania helicobacter pylori, badania na posiew bakteriologiczny oraz odwiedzić dobrego dermatologa, który dobierze terapię lekową doustną oraz preparaty do smarowania na skórę.

Certyfikowany lekarz medycyny estetycznej. Prowadzi Klinikę Medycyny Estetycznej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy