Zapytaj lekarza

1 , 0 3 7 , 1 6 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Przytyłam po porodzie

Witam mam prośbe prosze o pomoc,od kiedy urodziłam dziecko 3 lata temu z wagi 83 kg przytyłam bagatela do 123 kg, jestem załamana nie umiem sobie juz sama radzić z tym. Byłam u psychologa dopiera na jednej wizycie, nie mam motywacji w tamtym roku udało mi sie stacic 10kg ale nagrobiłam z nawiazka,prosze kochani pomozcie mi jak zacząc diete,co robic jestem załamana:(

KOBIETA ponad rok temu

Parenting.pl

Parenting.pl to nowoczesny portal przeznaczony przede wszystkich dla obecnych i przyszłych rodziców, ale również dla osób zainteresowanych tematyką związanych z rozwojem i zdrowiem dziecka. Serwis posiada bogatą bazę treści.

Witam serdecznie,

Przy dużej nadwadze oraz otyłości niestety potrzebna jest pomoc fachowca, przede wszystkim ze względu na motywację oraz wiedzę w jaki sposób i w jakim czasie się odchudzać. Po ciąży hormony szaleją, a metabolizm znacznie się zmniejsza. Przede wszystkim należy się zatem skupić na tym, by go usprawnić. Jak to zrobić?

Radzę Pani przede wszystkim jeść bardzo regularnie. W ciągu dnia powinno się jeść 5 posiłków co 3 godziny i absolutnie nic pomiędzy nimi, co dotyczy także napojów za wyjątkiem niegazowanej wody, której należy pić jak najwięcej. Każdy taki posiłek powinien być zarówno niskokaloryczny, jak i prawidłowo zbilansowany, co oznacza, że powinny się w nim znaleźć: węglowodany, białko oraz tłuszcze. Z tym, że przy diecie niskotłuszczowej i niskokalorycznej ten ostatni składnik jest ograniczony.

W praktyce wygląda to następująco:

Śniadanie:
węglowodany: pieczywo ciemne/chrupkie/graham lub płatki owsiane/musli
białko: ser twarogowy chudy, jogurt naturalny lub kefir
             wędlina drobiowa
+ warzywa

II Śniadanie:
węglowodany: owoc
białko: jogurt naturalny/kefir lub ser twarogowy chudy

Obiad:
węglowodany: ryż/makaron/kasza
białko: mięso drobiowe/chuda ryba/jajka
tłuszcz: oliwa z oliwek do warzyw
+ warzywa

Podwieczorek:
węglowodany: musli/płatki owsiane
białko: jogurt naturalny/kefir

Kolacja:
węglowodany: pieczywo ciemne
białko: wędlina drobiowa
+ warzywa

Tak wygląda przykładowy jadłospis. W zależności od kaloryczności diety, która jest różna w zależności od osoby, która się odchudza, ustala się odpowiednią ilość podanych wyrzej składników.

Ponad to, konieczna jest codzienna aktywność fizyczna. Najskuteczniejsze w odchudzaniu są: bieganie, pływanie oraz jazda na rowerze.

Dietetyk w Szpitalu Grochowskim im. dr n. med. Rafała Masztaka w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy