Pytanie o tabletki z sybutraminą

Mam 161 cm wzrostu, ważę 57 kilo. Chciałam zrzucić parę kilogramów i zaczęłam brać znane tabletki z sybutraminą (nie wiem czy mogę podać nazwę...). Podobno to silny środek i działają na każdego, ale ja brałam je codziennie przez dwa tygodnie (jedna tabletka 10 mg) i oprócz jednego uderzenia gorąca nie odczułam żadnych efektów. Byłam tak samo głodna jak zwykle, nie odczułam też żadnych skutków ubocznych, które podobno pojawiają się u osób o umiarkowanej nadwadze. Po tabletkach czułam się za to o wiele lepiej psychicznie - byłam mniej ospała i miałam więcej energii. Czy to normalne, że te tabletki na mnie nie działają? Czy powinnam zwiększyć dawkę do 20 mg na dobę?
KOBIETA, 22 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam!

Zacznijmy od tego, ze nie ma pani nadwagi. Współczynnik masy ciała BMI u Pani wynosi 21,9 (norma od 18,5 do 24,9), a więc jest jak najbardziej prawidłowy. Leki, o których Pani pisze działają na układ nerwowy, hamując łaknienie. Wpływają na wychwytywanie zwrotne neuroprzekaźników. Może się tak zdarzyć, że Pani nie schudnie (nie bardzo jest z czego), ale za to lepiej się Pani poczuje. Nie można stosować tych leków bez wyraźnych wskazań lekarskich, których u Pani nie widzę. Tym bardziej bez konsultacji lekarskiej nie można ich zwiekszać. Radzę udać się z tym problemem do lekarza i nie robić nic na własną rękę. Stosowanie leków bez konsultaji z lekarzem jest niebezpieczne. Sądzę także, że lekarz powinien Pani zaproponować inną metodę utraty masy ciała. Ta jest bowiem stosowana u osób chorych na otyłość i u których inne metody jej leczenia okazały się nieskuteczne.

Dietetyk w Szpitalu Grochowskim im. dr n. med. Rafała Masztaka w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty