Zapytaj lekarza

7 3 6 , 8 8 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ropna wydzielina z rany po wycięciu woreczka żółciowego

Witam! Moja babcia przeszła za granicą operację usunięcia woreczka żółciowego i za wcześnie jej zdjęli rury odprowadzające płyn na zewnątrz. Teraz od ponad tygodnia zbiera się jej płyn na zewnątrz i wszystko moczy w łóżku i pogarsza się jej stan. Przechodziła w młodości kilka razy żółtaczkę i ma ogólnie słabą wątrobę, co teraz się pogarsza przez ten niekończący się wyciek. Ma 80 lat. W kraju, w którym przebywa nie można kupić leków, które przepisał jej lekarz, więc chciałam wysłać jej leki z Polski. Tamtejsi lekarze powiedzieli, by sprowadzić z zagranicy lek o nazwie coś podobnie do Antiastsid. Ale nie znalazłam takiego leku tutaj. Jaki lek byłby najlepszy, by jej podać, by zmniejszyć te wycieki i żeby to się mogło zagoić w miarę? Bardzo mi zależy na czasie i proszę o pomoc. Dziękuję.

KOBIETA, 80 LAT ponad rok temu

Parenting.pl

Parenting.pl to nowoczesny portal przeznaczony przede wszystkich dla obecnych i przyszłych rodziców, ale również dla osób zainteresowanych tematyką związanych z rozwojem i zdrowiem dziecka. Serwis posiada bogatą bazę treści.

Lek. Marta Hat
71 poziom zaufania

Witam! Przykro mi, ale nie ma możliwości, aby ustalić dalsze postępowanie bez osobistego zbadania pacjentki oraz innych dodatkowych informacji na temat jej stanu ogólnego czy wykonanego zabiegu (chociażby kiedy był wykonany oraz jaką metodą). Należy być w stałej kontroli chirurgicznej, aby lekarz mógł ocenić, czy w ranach po zabiegu nie wytworzył się stan zapalny. Świadczyć o tym może charakter wydzieliny (gęsty, ropny) oraz zaczerwienienie, ocieplenie, bolesność okolicy rany, a także gorączka. Na pewno konieczna jest obserwacja oraz systematyczne przemywanie rany ze zmianą opatrunku. Niestety także nie znam leku o nazwie "Antiastsid". Pozdrawiam

Pracownik Szpitala Specjalistycznego im. dr Józefa Babińskiego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy