Skrócenie krwawienia podczas pierwszego opakowania tabletek antykoncepcyjnych

Witam, zaczęłam brać tabletki antykoncepcyjne, gdy pojawiło się krwawienie, ale po dwóch dniach to krwawienie ustało. Byłam przekonana, że dostałam wówczas miesiączkę, ale zdziwiło mnie gdy po dwóch dniach przestałam krwawić. Tabletek nie odstawiłam. Moje pytanie, czy tabletki w takim wypadku działają prawidłowo i czy jestem chroniona przed ciążą?

KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Witam! Skrócenie krwawienia prawdopodobnie zostało wywołane przyjmowanymi tabletkami antykoncepcyjnymi. Nie powinno mieć to wpływu na skuteczność preparatu. Nie napisała Pani jakie tabletki przyjmuje więc ciężko powiedzieć cokolwiek o ich skuteczności. Zazwyczaj działanie antykoncepcyjne obecne jest od początku przyjmowania. W innych preparatach zalecana jest dodatkowa metoda antykoncepcji w postaci prezerwatyw przez pierwszy cykl przyjmowania tabletek. Dokładne przeczytanie ulotki powinno rozwiać wszelkie wątpliwości. Proszę także pamiętać, że środki hormonalne są obecnie najskuteczniejszą metodą zapobiegania ciąży ale nie metodą stuprocentowo skuteczną. Współczynnik Paerla dla prawidłowo stosowanych środków hormonalnych wynosi około 0,1 do 0,2 co oznacza, że stosując tą metodę przez rok, jedna, dwie kobiety na tysiąc zajdzie w ciąże. Przy nieprawidłowym przyjmowaniu skuteczność znacznie spada. Dla porównania dodam, że indeks Paerla dla prezerwatywy wynosi 5-12/100 a dla kobiety nie stosującej żadnej metody 85/100. Pozdrawiam

Absolwent Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, stażysta w 109 Szpitalu Wojskowym w Szczecinie
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy