Zapytaj lekarza

7 4 0 , 3 1 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Suchość w jamie ustnej u 90-latki

Witam, czym zneutralizować suchość jamy ustnej?Duplikaty śliny? Stosuje żel Biotene Oral Balance a oprócz tego co jeszcze? ( 90-latka, cukrzyca insulinozależna, miażdżyca,utrwalone migotanie przedsionków, niewydolność krążeniowo-oddechowa leki moczopędne - Furosemidium 40 x 1 dziennie)
KOBIETA, 90 LAT ponad rok temu

Badania krwi - hematokryt

Oznaczanie hematokrytów to badanie objętości osocza do objętości komórkowych głownie krwinek czerwonych (erytrocytów). Jednym z objawów wzrostu HCT jest nadkrwistość . Więcej o HCT opowie lekarz Łukasz Kowalski.

Lek. Bartosz Małek
70 poziom zaufania

Szanowna Pani,
Podstawą jest odpowiednie nawodnienie. Pacjentka przyjmuje leki moczopędne i to może znacząco wpływać na suchość w obrębie jamy ustnej. Proponuję skonsultować się z lekarzem prowadzącym, jaka ilość płynów przyjmowanych na dzień jest bezpieczna w odniesieniu do stanu zdrowia pacjentki.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy