Zapytaj lekarza

7 3 6 , 1 1 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Urosepsa i płyn w osierdziu

Witam, mam 49 lat, w lutym miałam urosepsę ,15 sierpnia stwierdzono że mam płyn w osierdziu 7mm.Czy to już powinnam leczyć?Teresa.
KOBIETA, 49 LAT ponad rok temu

Nadciśnienie wtórne - przyczyny

Nie tylko nieodpowiednia dieta skutkuje wystąpieniem nadciśnienia tętniczego. Dr Piotr Gryglas, kardiolog, omawia czynniki wystąpienia nadciśnienia leżące po stronie genetyki.

Witam!
Obecność płynu w osierdziu przede wszystkim wymaga dokładnej diagnostyki i ustalenia przyczyn jego pojawienia się. Mogą to być między innymi wady i niewydolność serca, choroby płuc, upośledzenie funkcji wątroby. Płynu nie jest wiele, ale wynik warto skonsultować z lekarzem rodzinnym, który ustali najbardziej prawdopodobną przyczynę jego powstania i zdecyduje o konieczności wykonania badań kontrolnych.

Rezydentka w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0

Szanowna Pani. Przede wszystkim należy stwierdzić z jakiego powodu pojawił się u Pani płyn w worku osierdziowym. Określić w jaki sposób warstwa płynu była mierzona (np. czy 7mm to wymiar w skurczu czy też w rozkurczu ?) i jaki wpływ płyn ten ma na funkcję serca. Dopiero wówczas możemy myśleć o ewentualnym leczeniu. Wydaje się jednak, że ilość płynu o której Pani pisze nie powinna istotnie wpływać na hemodynamikę serca. Chociaż na podstawie przekazanych przez Panią informacji nie można tego dokładnie ocenić. Przyczyny pojawienia się płynu w worku osierdziowym mogą być różne. Niekoniecznie związane z przebytą urosepsą. Chociaż jeżeli choruje Pani na niewydolność nerek ( ?) można domniemać, że pojawienie się płynu w worku osierdziowym ma z tym schorzeniem związek. Zwykle jednak płyn w osierdziu w tej chorobie pojawia się w jej zaawansowanej postaci. Jest też wiele innych powodów jak wysięk zapalny w worku osierdziowym, przesięki i wysięki spowodowane niewydolnością krążenia, niskim poziomem białka we krwi, niedoczynnością tarczycy, chorobą nowotworową i wieloma innymi przyczynami. Najlepiej gdyby Pani skonsultowała się z kardiologiem celem ustalenia ew. wskazań do leczenia.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy