Utrata wagi i niedoczynność tarczycy

Martwi mnie utrata wagi. Mam niedoczynnosc tarczycy i biore eutyrox 50.waze 50 kg przy 170 cm wzrostu. Zrobilam badania (morfologia,OB, cukier, Usg brzucha, tsh) wyniki dobre. Czy eutyrox powoduje spadek wagi? Mam ogromny apetyt i az dzwine ze ani kg nie przytylam wyglada tak jak bym miala przyspieszony metabolizm Prosze o pomoc co robic boje sie o moja wage i tak wygladam jak anorektyczka myslalam nawet nad odstawieniem leku ale boje sie...a endokrynolog dopiero w czerwcu :(
KOBIETA, 26 LAT ponad rok temu

Problemy hormonalne kobiet

Małgorzata Panek
70 poziom zaufania

Zbyt duża dawka Euthyroxu może spowodować utratę masy ciała, gdyż lek ten przyspiesza metabolizm. Ponieważ wiąże się to z ryzykiem zaburzeń kardiologicznych, należałoby ustalić dawkę odpowiednią dla Pani.
Proszę zgłosić się do lekarza rodzinnego. On pomoże Pani uregulować leczenie do czasu wizyty u endokrynologa.
Pozdrawiam

0
Mgr Monika Frank Dietetyk, Poznań
77 poziom zaufania

Witam serdecznie!

Taki efekt może być spowodowany przez nieodpowiednio dobraną dawkę hormonów tarczycy.

Z drugiej strony warto byłoby również przeanalizować sposób żywienia z dietetykiem, który oceni, czy rzeczywiście Pani codzienny jadłospis jest wystarczający pod względem wartości energetycznej. Pani wskaźnik masy ciała (BMI) jest poniżej wartości optymalnej, z czego na pewno zdaje sobie Pani sprawę. Być może warto rozważyć współpracę z dietetykiem, który pomoże zwiększyć masę ciała za pomocą indywidualnie dobranej, zbilansowanej diety. Zarówno nadmiar jak i niedobór masy ciała nie jest korzystny dla zdrowia.

Pozostaję do dyspozycji!

Pozdrawiam serdecznie,
Monika Frank, Dietetyk
http://poznan.mojdietetyk.pl/

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty