Zapytaj lekarza

1 , 0 3 7 , 2 2 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

W jaki sposób wyleczyć się z depresji?

Witam, chciałbym opowiedzieć o mojej historii i proszę o pomoc. Zaczęło się to ok. 7 miesięcy temu, kiedy mąż stracił dobrą prace. Miałam wtedy duszności, kołatanie serca, to była chyba nerwica. Doktor zalecił mi magnez dożylnie, potem mąż wyjechał za granicę, bardzo to przeżyłam, te dolegliwości przeszły. Byłam ten czas wtedy u mamy, bo nie mogłam być sama w domu. Zaczęły się głupie myśli samobójcze, chciałam żeby to przeszło. Modliłam się, żeby rano już o tym nie myśleć, ale to powracało i trwa do dzisiejszego dnia. Wyjechałam do męża za granicę z dziećmi, myślałam że to przejdzie. Ściągnęlam go nawet stamtąd, żeby był tu ze mną. Znaleźliśmy pracę, ale ani on, ani ja nie jesteśmy z niej zadowoleni. 

Cały czas wynajduję sobie jakieś problemy, a to że nie mam studiów, że praca mnie nie satysfakcjonuje, że mamy kredyt, bo kupiliśmy dwa lata temu mieszkanie i nie ma tyle pieniędzy, a chciałabym zmienić samochód itd. Cały czas się dołuję, nie chcę mi się wstawać, bo praca nie taka. Kiedyś byłam wesołą osobą, nie przejmowałałam się takimi rzeczami, a teraz wszystkim.

Byłam u psychologa, ale nie było poprawy, więc poszłam do psychiatry, który przepisał mi lek SULPIRYD 50MG dwa razy dziennie po dwie. Jak robiło się trochę lepiej to odstawiałam, jak gorzej to znowu brałam, jak biorę te tabletki to mam zanik miesiączki, czy to normalne? Czy mam je dalej stosować? Cały czas, jak budzę się rano, wpędzam się w doła. Mąż mnie wspiera, ale chce teraz wyjechać za granicę, żeby uzbierać na kredyt. A ja muszę dać sobie jakoś radę, chcę myśleć pozytywnie i cieszyć się jak kiedyś. Mam dwie wspaniałe córeczki, jak przychodzą mi te okropne myśli mówię sobie, że ja ich nie mogę zostawić.

Proszę o pomoc, kiedy to się skończy? Jestem już tym zmęczona, chcę normalnie żyć. Błagam, pomóżcie.

KOBIETA ponad rok temu

Rozwój intelektualny dziecka autystycznego

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Sprawdź, co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu. Obejrzyj film i dowiedz się więcej o rozwoju intelektualnym dziecka z autyzmem.

Witam Serdecznie
Z Pani opisu wynika, iż jest Pani pod kontrolą lekarza psychiatry. Przyjmowany przez Panią lek – Sulpiryd, może niestety dawać jako jeden z objawów niepożądanych wzrost stężenia hormonu prolaktyny, a co za tym idzie – zatrzymanie miesiączki lub mlekotok. Nie jest to częste działanie uboczne leku, niestety u części pacjentek może wystąpić. Proponuję udać się na kontrolę do lekarza prowadzącego – i wraz z nim rozważyć zmianę leku na inny o podobnym działaniu. Opisuje Pani przerwy w przyjmowaniu leku, gdy czuje się Pani lepiej. Leczenie lekami o działaniu na ośrodkowy układ nerwowy (a do takich zaliczamy Sulpiryd) jest leczeniem długotrwałym. Efekt, w postaci poprawy nastroju, jest zależny od stężenia leku we krwi, które ustala się po kilku dniach regularnego stosowania. Lek więc należy stosować regularnie, NIE tylko wtedy, kiedy czuje się Pani gorzej, gdyż od regularności przyjmowania leku zależy jego skuteczność. Proszę o kontakt z lekarzem prowadzącym i przedyskutowanie zmiany leku na inny, w związku z działaniami niepożądanymi.
pozdrawiam

Psychiatra, pracuje na Oddziale Chorób Afektywnych II Kliniki Psychiatrycznej Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy