W jaki sposób zrzucić 15 kilogramów?

Witam. Mam 15 lat. Przy wzroście 167 cm ważę 67 kg. W ciągu ostatnich dwóch lat przytyłam aż 16 kg. Jeszcze w listopadzie zeszłego roku ważyłam 57 kg. Jem 5 posiłków dziennie. W tym znaczna ilość spożywanych przeze mnie pokarmów to słodycze. Próbowałam zastąpić je świeżymi owocami, ale na dłuższą metę nie dało to efektów. Poza wf. nie wykazuję aktywności fizycznej. Czy możliwa byłaby dieta, w której po 6 miesiącach schudłabym ok. 15 kg? W jaki sposób mogłabym zrzucić zbedne kilogramy ? Proszę o radę ;)
KOBIETA, 15 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam!

Doskonałym zamiennikiem dla słodyczy są owoce, przy czym nie powinnaś zjadać więcej niż 3 pocje dziennie.
Przyrost masy ciała przez ostatnie 2 lata był po części związany z tym, iż Twój organizm się rozwija, rośniesz. Aczkolwiek warto sprawdzić przyczyny tak dużego przybierania na wadze, podczas wizyty lekarskiej.   Zamiast tradycyjnych łakoci, możesz spróbować przyrządzać (pamiętając o umiarze):
- galaretki owocowe,
- kisiele (wyporcjowane), zdrowsze jeśli dodamy do nich np. starte jabłko,
- batony zbożowe (typu muesli),
- sorbety owocowe,
- koktajle mleczno-owocowe,
- musy owocowe,
- kakao na odtłuszczonym mleku,
- cukierki na bazie słodzików,
- lody śmietankowe (wyporcjowane) bez dodatków.
Nie polecam czekolad typu light - czasem zawierają nawet więcej kilokalorii niż czekolady tradycyjne.

Wyeliminować z diety powinnaś: cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe, słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, ciasta, ciasteczka, fast foody, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka).

Warto także zwiększyć dawkę ruchu, do co najmniej 30 minut dziennie. Możesz uczęszczać na basen, zajęcia aerobiku, jeździć na rowerze stacjonarnym. Przykładowe ćwiczenia znajdziesz na abccwiczenia.pl.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty