Zapytaj lekarza

7 3 6 , 7 1 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wpływ Izoteku na miesiączkę

Witam. Przez 8 miesięcy brałam lek na trądzik izotek i przez ten lek opóźniała mi się często miesiączka i zaczęły powstawać torbiele raz w lewym jajniku raz w prawym. Teraz już od prawie 2 miesięcy nie biorę izoteku, ale okresy mam bardzo skąpe. Czy izotek mógł zaburzyć miesiączkowanie tak bardzo, że doprowadził do bezpłodności? Pytałam mojego ginekologa, ale nie był w stanie odpowiedzieć czy izotek wpływa na płodność.
KOBIETA, 23 LAT ponad rok temu

Nieregularne miesiączki

Lek. Paweł Baljon
77 poziom zaufania

Witam serdecznie. Jak każdy lek, lek izotek może powodować działania niepożądane, chociaż nie u każdego one wystąpią. Objawy te często ustępują podczas terapii lub po jej zakończeniu. Nie wywołuje on jednak niepłodności. Możliwe są jednak silnie wyrażone wahania hormonalne.

lekarz w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0

Podczas kuracji konieczne jest skuteczne zabezpieczenie przed ciążą lub abstynencja seksualna.
Pozdrawiam. JW

Specjalista psychiatrii i seksuologii z wieloletnim doświadczeniem w tych dziedzinach. Pełnił funkcję Konsultanta Regionalnego Medycyny Seksualnej. Członek założyciel Polskiego Towarzystwa Terapeutycznego oraz członek Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego, Polskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej, Europejskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej i Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy