Zapytaj lekarza

7 4 2 , 5 9 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zadyszka u 47-letniego mężczyzny z nadwagą

Jestem mężczyzną, mam 47 lat, 186 cm. wzrostu, 102 kg wagi i duży brzuch, który doprowadza mnie do zadyszki i zmęczenia. Wygląda nieładnie i jest uciążliwy oraz przeszkadzający w wykonywaniu wielu czynności. Jak mógłbym się go pozbyć lub zmniejszyć? Proszę o poradę.
MĘŻCZYZNA, 47 LAT ponad rok temu

Badania krwi - glukoza

Badanie glukozy we krwi jest bardzo ważne. Glukoza jest węglowodanem należącym do cukrów prostych i podstawowym związkiem energetycznym w naszym organizmie. Jej niedobór i nadmiar są szkodliwe dla naszego zdrowia. Sprawdź czy twoje wyniki są prawidłowe.

Musi pan rozwazyc odpowiednia diete redukcyjna ( można doradzic się dietetyka) i zwiększenie aktywnosci fizycznej

Specjalistka chorób wewnętrznych posiadająca doświadczenie kardiologiczne.
0

Witam,
Jeśli chce Pan pozbyć się kilogramów zdrowo i na stałe bez efektu jojo, należy wprowadzić prawidłowe nawyki odżywiania. Trzeba zacząć od regularności spożywania posiłków, niech to będzie 5 posiłków dziennie bez podjadania, co około 3-4 godziny. Należy także spożywać dużo warzyw i owoców, najlepiej w postaci surowej, ograniczyć węglowodany proste na rzecz węglowodanów złożonych (zamienić jasne pieczywo na ciemne pełnoziarniste, biały ryż na ryż brązowy), ograniczyć spożywanie nasyconych kwasów tłuszczowych (masło, margaryna) na rzecz olejów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek), zamienić słodycze na zdrowe przekąski, unikać wszelkiego rodzaju fast foodów, posiłków smażonych, tłustych i żywności wysoko przetworzonej, ograniczyć spożywanie słodkich soków, napojów gazowanych na rzecz herbat (zielona, czerwona) oraz naparów ziołowych. Spożywanie błonnika i produktów o niskim indeksie glikemicznym powoduje, że dłużej czujemy sytość po spożytym posiłku i nie chce nam się przez dłuższy czas jeść. Do zmiany nawyków należy dodać regularną aktywność fizyczną, taką, jaką Pan lubi, aby ćwiczenia sprawiały przyjemność, a nie były katorgą. Zdrowe i bezpiecznie chudnięcie to chudnięcie około 0,5-1 kg/ tydzień.
Pozdrawiam!
Natalia Ciesielczuk

0

Połączenie diety i aktywności fizycznej jest kluczem do sukcesu. Dieta powinna być oparta na podstawie wywiadu dietetycznego, dlatego aby nie tracić czasu na własne próbowanie diet warto wybrać się do dietetyka.

Dietetyk z pasją. Prowadzi gabinet dietetyczny w Krakowie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy