Zapytaj lekarza

7 3 6 , 4 1 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zdrowa dieta dla 17-latki

Mam 17 lat, ważę 60 kg, mój wzrost to 169cm. Ćwiczę tyle co na w-f, 3 razy w tygodniu. Jem wszystko o nieregularnych porach dnia. Uwielbiam Fast-Food'y. Chciałabym ważyć ok. 52 kg.
17 LAT ponad rok temu

Kurczak w czerwonym curry z ryżem

Nie masz pomysłu na obiad? Zapomnij o schabowym z ziemniakami. Zainspiruj się naszym filmem. Zobacz, jak przyrządzić kurczaka w czerwonym curry z dodatkiem ryżu.

Witaj,
Prawidłowa waga dla Twojego wzrostu mieści się w zakresie 52- 60kg. Aby uzyskać upragnioną wagę zmień dotchczasowe nawyki żywieniowe, pomoże Ci w tym ten artykuł: http://portal.abczdrowie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe. Koniecznie musisz spożywać regularnie posiłki - 4-5 w ciągu dnia. Zawsze jedz śniadanie przed wyjściem z domu. Kaloryczność Twojej diety powinna wynosić około - 1200 - 1500 kcal. Zapoznaj się z zasadami zdrowego odchudzania: http://portal.abczdrowie.pl/zasady-zdrowego-odchudzania. Czasem wyweliminowanie błędów żywieniowych ułatwia utratę kalorii. Oczywiście z fast -foodów powinnaś zrezygnować jak również powinnaś ograniczyć słodycze. Pozdrawiam, mgr Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Witaj. W wiadomości sama wymieniłaś główne błędy, które popełniasz: jesz nie regularnie, sięgasz po tłustą wysokoprzetworzoną żywność. Przede wszystkim powinnaś zacząć jeść regularnie, posiłki powinny być przemyślane, najlepiej zabierane ze sobą z domu do szkoły w pojemnikach. Należy jeść co około 3 h, w ciągu dnia powinny pojawić się 3 główne posiłki (śniadanie, obiad i kolacja) oraz dwie drobne przekąski (szklanka soku 100%, owoc, porcja warzyw z dipem jogurtowym itp.). Oczywiście rezygnujemy z Fast Foodów i zabieramy się za gotowanie zdrowych i chudych posiłków ;)

0

Witam, Twoja masa ciała jest w normie. Jednak powinnaś przede wszystkim uregulować pory posiłków tzn. jeść minimum 3 posiłki w odstępach nie dłuższych niż 5 godzin. Najlepiej jednak jeść 4-5 małych objętościowo posiłków np. śniadanie, lunch i kolacja a między nimi 2 przekąski (zwykły owoc wystarczy), co około 3 godziny. Dzięki temu Twój metabolizm przyspieszy i tkanka tłuszczowa będzie szybciej spalana. Jeśli do tego znacznie ograniczysz lub wyeliminujesz fast food’y sukces gwarantowany. Żadna specjalna dieta nie będzie Ci potrzebna – wystarczy wprowadzić te dwie zasady. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy