Zapytaj lekarza

7 1 6 , 7 6 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Złe samopoczucie psychiczne przed okresem po zakończeniu rocznej psychoterapii

Witam Mam nerwicę lękową zakończyłam roczną psychoterapie, leki przestałam brać 2 miesiące temu. Teraz niestety znowu źle się czuje przede wszystkim psychicznie objawy fizyczne są słabsze niż na początku choroby, kiedy były nie do zniesienia. Szczególnie okropnie się czuje przed okresem, proszę powiedzieć dlaczego tak się dzieje i co mogę z tym zrobić , musiałam zarzyć hydroksyzynę, przed która się tak broniłam przez ponad pół roku(tylko na ekstremalne przeżycia). dziękuję
KOBIETA, 34 LAT ponad rok temu

Przyjaźń z eks

Witam Panią. Możliwe że powrót objawów jest związany z zakończeniem terapii – tak się czasem zdarza, że pojawia się lęk, ponieważ pacjent musi radzić sobie samodzielnie. Być może jest to stan przejściowy. Proszę sobie przypomnieć czego nauczyła się Pani podczas terapii i przypominać sobie sytuacje, w których było ciężko ale poradziła sobie Pani.
Jeżeli problem będzie się utrzymywał, proszę zwrócić się do swojego psychoterapeuty – być może trzeba „postawić kropkę nad i”.
Powodzenia!
MB

0

Dzień dobry,

Nie sposób odnieść się do Pani postu bez osobistej rozmowy. Stąd proszę udać się na konsultacje do ośrodka, w którym się Pani leczyła.

0

Czas przed menstruacją jest szczególnie trudny dla kobiety - zmienne nastroje, hormony itd itp. To wszystko wespół z momentem zakończenia terapii (co może przynosić dodatkowy stres, bo "mam teraz sobie radzić sama, bez terapeuty") prowadzi do marnego samopoczucia właśnie w tym czasie. Proszę przypomnieć sobie techniki i metody, które poznała Pani na terapii i zacząć je stosować. Jeżeli czuje się Pani źle fizycznie - być może trening relaksacyjny (Jacobsona, lub Schultza) będzie pomocny w osłabieniu tych dolegliwości.
Jeżeli stan ten będzie się przedłużał, polecam udać się na kontrolę do swojego terapeuty. Pozdrawiam.

0

Dzień dobry, zachęcam do skontaktowania się z terapeutą u którego odbywała pani terapie i omówienie z nim pani objawów. Pozdrawiam.

Psycholog i psychoterapeuta, absolwent Uniwersytetu Śląskiego.
0

Witam,
Myślę że najlepiej będzie jeśli.skontaktuje się Pani z psychoterapeutą prowadzącym terapię - on zna najlepiej Pani historię i będzie mógł najlepiej pomóc.
Pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy