Zapytaj lekarza

7 3 6 , 1 7 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zmienne wzwody od 2 lat

Witam, mój problem zaczął się niecałe 2 lata temu (miałem niecałe 18lat). Wziąłem dość mocny cykl sterydowy. Podczas niego całkiem utraciłem zdolność do wzwodu. Oczywiście odblokowałem się jak należy, ale dalej nic nie wracało do normy. Czekałem dni i miesiące, mając ciągle stałą partnerke, z którą jestem do dzisiaj. Po jakimś czasie zdarzały się dni, kiedy osiągałem satysfakcjonujące wzwody, jednak takie dobre okresy były kilka razy na miesiąc lubi rzadziej. Nie ma reguły. Udałem się do lekarza endokrynologa, aby sprawdzić poziom hormonów. Testosteron na początku był bardzo zaniżony. Lekarka kazała zgłosić się na badania za parę miesięcy. Wtedy już testosteron wyszedł w normie, ale fsh było za niskie lub za wysokie, już nie pamiętam. Skierowano mnie na usg jąder ,na którym urolog stwierdził, że z jądrami jest wszystko wporządku. Do dzisiaj nie mam żadnych porannych erekecji, a wzwody czasami są słabe, czasami średnie, a czasami wspaniałe. Nie wiem od czego to zależy, ale czasami zdarzał się tydzien lub okres iluś tam dni, kiedy miałem mocne poranne erekcje. Oczywiście wtedy wszystko układało się dużo lepiej. Ale nagle znów znikały i nie wracały długo. Urolog na kolejnej wizycie zawiódł mnie, bo nie bardzo słucha mojego problemu i przepisał mi tabletki na depresję i jakieś zaburzenia emocjonalne. Wątpie, żeby trafił, bo skoro są zaburzenia emocjonalne, to dlaczego zdarza się, że po prostu jest dobrze przez jakiś czas. Proszę o jakieś fachowe porady, a nawet o zaproponowanie dobrego lekarza w mojej okolicy. Ten problem męczy mnie już dość długo.

MĘŻCZYZNA, 19 LAT ponad rok temu

Czy masturbacja wpływa na potencję?

Lek. Marcin Buczek
55 poziom zaufania

Szanowny Panie,

silne sterydy rozregulowały równowagę hormonalną w Pana organizmie. Trudno powiedzieć tak bez zbadania i wyników laboratoryjnych, jak przywrócić tę równowagę i w jakim zakresie jej powrót jest możliwy. Nie wiem, z jakiego powodu Pan brał te sterydy. Moim zdaniem, powinien Pan się znajdować pod stałą opieką endokrynologa, do czasu wyrównania poziomów hormonów lub wykluczenia zaburzeń hormonalnych, jako przyczyny Pana problemów ze wzwodem.

Przykro mi, że urolog, do którego się Pan udał, nie wysłuchał Pana, ale u większości osób w Pana wieku problem zaburzeń erekcji łączy się z problemami psychologicznymi. Te osoby często potrzebują porady psychologa/seksuologa bardziej niż wizyty u urologa. Być może u Pana komponenta psychologiczna, spowodowana przewlekłością problemu, jest istotna. Mimo, iż poddaje Pan w wątpliwość twierdzenie urologa, to właśnie w zaburzeniach emocjonalnych zdarza się, że po prostu jest dobrze przez jakiś czas, a przez jakiś czas źle. Gdyby to były zaburzenia organiczne - nie zdarzałyby się te dobre okresy. Oczywiście może Pan udać się do innego urologa w celu zasięgnięcia opinii o słuszności leczenia.

Niestety, nie mogę Panu polecić żadnego lekarza - przesłał Pan wiadomość jako anonimowy użytkownik i nie nadmienił, gdzie mieszka.

Lekarz w Szpitalu Klinicznym im. Dzieciątka Jezus w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy