Zapytaj lekarza

7 4 2 , 7 3 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zwiększenie dawek leku przy wzroście TSH

tsh jeszcze w styczniu było 1,82 a teraz w lipcu 5,6, mimo iż biorę letrox 50. Wiem że muszę zwiększyć dawke leku lub zmienić np. na novotyral. Nie podobają mi się wyniki za niskiego ft4 0,89 przy dolnej granicy już. ft3 2,35tarczyca się powiększyła od stycznia w styczniu: PP 18/17/47 mm TU 6,7 PL 16/15/47 TU 6,1 a teraz jest już PP 21/19/50 mm Tu 10,4 ml a Lewy Płat 19/19/47 TU: 6,6 ml. Postępują te zmiany hashimoto i mam tez guzy największy ma juz 12 mm i obrazy jak w przypadku zwłóknień?
KOBIETA, 42 LAT ponad rok temu

Hormony a zachowanie

Szanowna Pani,
leczenie substytucyjne tyroksyną w niedoczynności tarczycy wymaga indywidualnego dobrania dawki leku do zapotrzebowania pacjenta. To zapotrzebowanie może się zmieniać w zależności od sytuacji. Należy wykonywać to pod kontrolą oznaczenia TSH. Sugerowałbym jednak leczenie prowadzone przez lekarza. Co do wielkości tarczycy ocena USG może być wynikiem pomiaru w innych trochę przekrojach.
Pozdrawiam
dr R.Anielski

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy