Zapytaj lekarza

1 , 0 3 5 , 4 3 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy ćwiczenia siłowe zaburzą mój wzrost?

Jestem 15 chłopakiem, mój problem polega na tym iż: Chciałbym podbudować swoje mięśnie klatkę piersiową, barki i biceps. Jestem dość niewysoki, ponieważ mam niskich rodziców. Czy wykonując te ćwiczenia mogę nie rosnąć? Jakie ćwiczenia na pewno nie będą zaburzać wzrostu. Proszę o pomoc!
ponad rok temu

Parenting.pl

Parenting.pl to nowoczesny portal przeznaczony przede wszystkich dla obecnych i przyszłych rodziców, ale również dla osób zainteresowanych tematyką związanych z rozwojem i zdrowiem dziecka. Serwis posiada bogatą bazę treści.

Witam,

Jeśli tylko będziesz prawidłowo się odżywiał, także rozwój i wzrost organizmu będzie przebiegał prawidłowo. Ćwiczenia nie spowodują zaburzeń ze wzroście Twojego ciała.

Zapoznaj się z podstawowymi zasadami zdrowego żywienia przy ćwiczeniach:
- przede wszystkim unikaj słodyczy i produktów fast-food, a także słodzonych, gazowanych napoi, które dostarczają pustych kalorii i nie budują masy mięśniowej, ale tłuszczową,
- zwiększ częstość posiłków- przynajmniej 3 duże posiłki i 3 przekąski (tak, aby spożywać minimum 5 posiłków dziennie),
- odstęp między posiłkami nie powinien być dłuższy niż 3 godziny. Staraj się jeść, co 2-3 godziny.
- jedz przekąski wysokokaloryczne, o małej objętości- zdrowe i pożywne np. orzechy, koktajle mleczne, mleczno-owocowe, jogurty, suszone owoce,
- nie przejadaj się, ale jedz większe posiłki niż do  tej pory (musisz zwiększyć podaż kalorii o około 300-400 kcal)
- zwiększenie podaży energetycznej można osiągnąć poprzez dodatki takie jak- do płatków dodaj jogurt, suszone owoce, banany, miód czy orzechy i nasiona.
- przed treningiem na około 2 godziny jedz posiłki zawierające węglowodany złożone- ryż, makaron, kasze, produkty pełnoziarniste (pieczywo, płatki, otręby)
- po treningu jedz produkty zawierające cukry proste- owoce świeże lub suszone (mogą być w połączeniu z białkiem np. koktajl owocowo-mleczny)
- jedz produkty bogato-białkowe, ale uważaj na zawartość tłuszczu (najlepiej wybieraj produkty chude i półtłuste- unikaj tłustych)- produkty mleczne, ryby, warzywa strączkowe
- jedz drób (bez skóry) i ryby (także tłuste), unikaj mięs tłustych i smażonych
- nie zapominaj o warzywach i odpowiedniej podaży płynów!

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Ważne tematy