Zapytaj lekarza

7 1 6 , 5 4 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy moje objawy wskazują na alergię wziewną?

Laryngolog po zrobieniu usg zatok, przepisał mi steryd donosowy i lek antyhistaminowy i wysłał do alergologa, podejrzewając alergię na roztocza. Niestety ta wizyta została odwołana z powodu koronawirusa. W tym czasie brałam oba przepisane leki. Kiedy skończyły się sterydy, objawy (tj. ból twarzy i zatoki szczękowej, bez kataru) znowu pojawiły się mimo że nadal brałam tabletki antyhistaminowe. Czy w takiej sytuacji (sterydy działają, a tab. antyhistaminowe nie), możliwa jest alergia?
KOBIETA, 40 LAT około miesiąca temu

Jedzenie może zwiększać ryzyko alergii! Zobacz, na co uważać

Dietetyk kliniczny Iwona Wierzbicka mówi o tym, jakie produkty spożywcze mogą wywoływać alergie. Ryzykowne mogą być: jaja, kolorowe barwniki spożywcze i produkty paczkowane zawierające glutaminian sodu wywołujący reakcje alergiczne. Oprócz tego warzywa takie, jak bakłażany, papryka, pomidory czy ziemniaki przyczyniają się do rozszczelnienia jelita, co może wywołać róznego rodzaju alergie.

redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy