Zapytaj lekarza

7 3 6 , 1 6 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Podwyższone ciśnienie reakcją na stres

Kilkakrotnie stwierdziłam podwyższone ciśnienie, głównie reakcja na stres 150/98, 145/100. Lekarz (we Włoszech) wyciągnął z szuflady lek na nadciśnienie z grupy- inhibitory ACE .Już po jednej tabletce ciśnienie spadło mi na 90/60 .Obecnie nie wiem co robić, ponieważ przy takim niskim ciśnieniu bardzo zle się czuję. Wiem,że najprościej byłoby skontaktować się z lekarzem ale straciłam nieco zaufanie do niego. Nie wiem czy brać ten lek czy odstawić. W Polsce będę dopiero za dwa mieśiące Małgorzata
KOBIETA, 59 LAT ponad rok temu

Nadciśnienie a aktywność fizyczna

Sport to zdrowie ? również dla osób, którym dolega wiele dolegliwości, np. nadciśnienie. O tym, jak dostosować odpowiednią ilość wysiłku fizycznego dla konkretnego pacjenta, tłumaczy dr Piotr Gryglas.

Koniecznie trzeba kontrolować ciśnienie, mierząc 2 razy dziennie i zapisując wartości do dzienniczka. Koniecznie skonsultować się z lekarzem. Niezależnie, czy ma pani chorobę nadciśnieniową, czy też "emocjonalnie spowodowane skoki ciśnienia" -konieczna jest diagnostyka i wdrożenie leczenia.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy