Zapytaj lekarza

7 3 7 , 1 1 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stosunek po skończeniu antybiotykoterapii przy stosowaniu pigułek antykoncepcyjnych

Witam. Dwa dni temu skończyłam kurację antybiotykiem AMOTAKS 1g, biorąc przy tym tabletki antykoncepcyjne SIDRETELLA 20 (Z tego co wyczytałam osłabiają działanie tabletek antykoncepcyjnych). Dziś uprawiałam seks z chłopakiem i doszło do wytrysku we mnie. Jakie może być prawdopodobieństwo, że zaszłam w ciążę pomimo że 2 dni temu skończyłam kuracje antybiotykiem? Z góry dziękuję za odpowiedź.
KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Jak wykonać test ciążowy?

Przyjmowanie antybiotyku w trakcie stosowania antykoncepcji hormonalnej wymaga dodatkowego zabezpieczenia w trakcie antybiotykoterapii oraz przez 7 dni po jej zakończeniu. Dlatego w opisanym przypadku istnieje zwiększone ryzyko ciąży.

Doświadczona specjalistka w dziedzinie ginekologii i położnictwa. Specjalizuje się w leczeniu nietrzymania moczu i atrofii pochwy. Wykładowca Laser and Health Academy.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy