Zapytaj lekarza

7 3 6 , 9 7 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wczesna ciąża a leczenie przeciwgrzybicze

Bardzo proszę o poradę. Z testu oraz badania beta-hcg wynika, że jestem we wczesnej ciąży. Martwi mnie, że niedawno (z moich wyliczeń był to dokładnie tydzień po owulacji) przyjmowałam zgodnie z zaleceniem lekarza (on również nie wiedział że jestem w ciąży) Pimafucin w globulkach (2 x) w związku z infekcją grzybiczną. Globulki wzięłam wyłącznie 2 razy z uwagi na to, że pieczenie nie ustąpiło, było coraz silniejsze. Lekarz telefonicznie powiedział, że mogło dojść do reakcji alergicznej i kazał odstawić lek. Czy przyjmowanie tego leku było bezpieczne dla tak wczesnej ciąży? Czy nie spowoduje poronienia bądź jakiejś wady płodu? Uprzejmie proszę o pomoc, bo jestem naprawdę przerażona, a mój lekarz przyjmuje dopiero w czwartek. Chciałam jeszcze zapytać o to, czym jest nadmierna kwasowość wydzieliny pochwowej i jak się ją leczy. Dziękuję, pozdrawiam! Martyna

KOBIETA, 34 LAT ponad rok temu

Poród u kobiet zainfekowanych wirusem opryszczki

Witam! Stosowany przez Panią preparat nie wykazuje działania teratogennego i można go bezpiecznie stosować w pierwszym trymestrze ciąży. Nie ma Pani zatem podstaw do obaw o dalszy rozwój dziecka. Pozdrawiam

Lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy