Zapytaj lekarza

7 4 2 , 9 9 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co się dzieje, że moja miesiączka ma brudno-brązowy kolor połączony z krwią?

Witam, Czy mój problem mógł wyniknąć ze stresu, przyjmowaniu leków bądź złego odżywiania się? Obawiam się, że mogę być w ciąży. Ale jednak dostałam miesiączkę, w dość dziwnej i nietypowej postaci. Moja siostra ma taki sam problem, chociaż powinna dostać miesiączkę za około 1,5 tygodnia. Proszę o odpowiedź, co może być przyczyną brudno-brązowej miesiączki połączonej z krwią? Czy to coś poważnego? Czy to może być normalny objaw miesiączki? Wcześniej miesiączki miałam regularne i nie wyglądały w ten sposób. Dlaczego mogło się to teraz zmienić? Jeżeli jestem w ciąży to czy taka miesiączka może oznaczać, że straciłam dziecko? Proszę o pomoc. Dziękuję, Kamilciaa
KOBIETA ponad rok temu

Nieregularne miesiączki

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witamy!

Opisywany objaw może być związany ze zmianą obfitości samego krwawienia miesięcznego jak również z infekcją bakteryjną narządów płciowych lub możliwością ciąży. Skąpe miesiączki mogą być spowodowane przyczynami hormonalnymi, jednak najczęstszą przyczyną są zmiany organiczne lub przewlekłe zapalenie błony śluzowej macicy.

Na początku proponuję wykluczyć ciążę, gdyż u niektórych kobiet pomimo zapłodnienia może pojawić się drobne krwawienie, plamienie przypadające na czas miesiączki.

Po wykluczeniu takiej przyczyny wskazane jest wykonanie badania ginekologiczne i ewentualnie badań dodatkowych. Powinno to pozwolić na ustalenie przyczyny i ewentualne wdrożenie leczenia.
Proponuję skonsultować problem z ginekologiem.

Redakcja abcZdrowie.pl

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
Tomasz Nęcki
70 poziom zaufania

Dzień dobry,

zasadniczo nie ma jednej odpowiedzi na Pani pytanie. Zrozumiałe jednak w pełni są Pani obawy dotyczące charakteru krwawienia miesiączkowego.

Aby móc ustalić, co odpowiada u Pani za takie właśnie krwawienie miesiączkowe, konieczne byłoby bliższe przyjrzenie się kilku aspektom. Czy takowy problem pojawił się u Pani po raz pierwszy w życiu? Jak przebiega Pani cykl miesiączkowy – czy jest on regularny, ile dni trwa krwawienie i czy jest ono obfite? Czy przed wystąpieniem opisanego przez Panią krwawienia stosowała Pani jakieś nowe leki? Czy kiedykolwiek zażywała Pani hormonalne środki antykoncepcyjne?

Istotne byłoby również to, czy zdarza się u Pani występowanie jakichś dolegliwości ze strony narządów płciowych, takich jak np. bóle podbrzusza, upławy, świąd pochwy lub pieczenie pochwy czy jakichkolwiek innych objawów.

Zmiana charakteru krwawień miesiączkowych może wynikać z różnych zaburzeń hormonalnych, ale i może tak dziać się w przypadku różnych zapaleń narządów rozrodczych czy chorób przenoszonych drogą płciową. Jak widać powyżej, aby móc stwierdzić, co odpowiada za Pani problem, należałoby odpowiedzieć na wiele pytań (prawdopodobnie nawet na jeszcze więcej, niż zostało powyżej wymienionych). W związku z tym najkorzystniej byłoby skonsultować się z ginekologiem – specjalista będzie w stanie (w razie potrzeby) wykonać czy też zlecić niezbędne do znalezienia przyczyny Pani stanu badania.

Absolwent kierunku lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy