Zapytaj lekarza

7 3 9 , 8 7 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Częste biegunki a ich przyczyny

Witam!! Moje objawy są jakieś dziwne i nigdy tak nie miałam, mam bowiem problemy z częstą biegunką. Ogólnie całe życie mam problemy z załatwianiem się. A z tydzień temu wystąpiła u mnie gorączka z częstą biegunką. Po wizycie u lekarza i otrzymaniu leków objawy ustąpiły, stolec był normalny. Dziś po wczorajszym zjedzeniu normalnego obiadu (gołąbki) znów powróciła biegunka i ból brzucha, już bez gorączki. Czemu częste biegunki tak nawracają? Czy to coś poważniejszego? Zaznaczam, że częste biegunki pojawiają się u mnie przede wszystkim rano, chociaż nie jest to regułą, bywa różnie. Czasami problem złapie mnie na przykład wieczorem, a nawet w nocy. Czy częste biegunki mogą być objawem jakieś poważnej choroby? Ostatnio pomyślałam też, że może pojawiają się u mnie częste biegunki na tle nerwowym - czy istnieje taka możliwość? Sama już nie wiem, co o tym wszystkim myśleć...
KOBIETA ponad rok temu

Mezoterpia igłowa twarzy i dekoltu

Mezoterapia igłowa to zabieg, który możesz odbyć w gabinecie dermatologii estetycznej. Polega na wstrzyknięciu substancji leczniczych bezpośrednio w obręb skóry. Zobacz, jak wygląda zabieg.

Witam serdecznie!
Nawracające biegunki mogą mieć różną etiologię, niekoniecznie związaną z chorobami przewodu pokarmowego. W Pani przypadku, gdy dolegliwości powtórzyły się w stosunkowo krótkim odstępie czasu, a pierwszemu epizodowi towarzyszyła gorączka należy podejrzewać czynnik infekcyjny.
Niestety nie pisze Pani jakie było rozpoznanie lekarza przed kilkoma dniami i jakiego rodzaju leki Pani przyjmowała. Jest to o tyle istotne, że właściwą diagnozę można postawić jedynie na podstawie osobistego zbadania pacjenta.
Zakładam jednak, że był to jakiś chemioterapeutyk przeciwzapalny.Ze względu na niedawną wizytę przypuszczam, że w ciągu ostatnich kilkudziesięciu godzin doszło do jego odstawienia. Istnieje zatem przypuszczenie, że infekcja jeszcze całkowicie nie minęła i konieczne jest dalsze przestrzeganie diety i przyjmowanie tabletek z Lactobacillus acidophilus, które mają udowodniione działanie w leczniu zaburzeń żołądkowo-jelitowych.
Jeżeli objawy nie ustąpią do poniedziałku wskazana będzie wizyta u lekarza rodzinnego, który na podstawie wywiadu i badania, zaleci dalsze postępowanie.
Pozdrawiam.

Lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy