Zapytaj lekarza

7 4 2 , 4 1 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dlaczego po chemioterapii bolą mnie uszy?

Witam, mam 37 lat, pół roku temu wykryto u mnie raka piersi, jestem już po operacji, w trakcie chemioterapii, po drugiej dawce. Mam pytanie: czy to normalne, że bardzo bolą mnie uszy? Jest to taki pulsujący ból. To bardzo uciążliwe dla mnie, ponieważ nawet normalna czynność, taka jak rozmowa przez telefon, sprawia mi ból. Przy schylaniu się też to odczuwam.
37 LAT ponad rok temu

Terapia celowana w leczeniu raka

Witam serdecznie.

Niektóre leki cytostatyczne (stosowane w chemioterapii) mogą uszkadzać słuch, szczególnie po wielu cyklach chemioterapii. Objawy, jakie Pani opisuje, wskazują bardziej na przyczynę infekcyjną lub inną laryngologiczną, nie związaną raczej z działaniem leków bezpośrednio na uszy, co być może obniżeniem odporności. Konieczna jest wizyta u lekarza - rodzinnego lub laryngologa, co pozwoli na ustalenie właściwej diagnozy i wlączenie leczenia.

Pozdrawiam serdecznie.

Specjalista chorób wewnętrznych. Autorka wielu publikacji specjalistycznych z zakresu kardiologii, onkologii oraz chorób wewnętrznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy