Zapytaj lekarza

7 3 6 , 4 0 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak radzić sobie z ciągłym stresem i lękiem?

Mam 27 lat. Od 3 miesięcy rano wstaję zazwyczaj czując stres, przez prawie cały dzień (aż do godzin wieczornych, chociaż nie zawsze) mam zaburzenia koncentracji i myślenia, często mam problem, żeby coś robić z powodu takiego dziwnego stanu (napięcie?). Ostatnio występują drżenia mieśni. Miałem także epizody skurczów brzucha, pulsowania w głowie i jakby uszach. Wygląda to na nerwicę, ale czy mogą to być niedobory wapnia, magnezu, a może zaburzenia hormonów (kortyzol?). Czy iść do neurologa?
MĘŻCZYZNA, 28 LAT ponad rok temu

Jak radzić sobie ze stresem?

Dzień dobry.

Objawy, które Pan opisuje są niejednoznaczne. W związku z tym proponuję wizytę u lekarza medycyny rodzinnej (lekarz pierwszego kontaktu) oraz konsultację psychologiczną.

Życząc wszystkiego co dobre,
Dariusz Pysz-Waberski

0

Witam,

Nie opisuje Pan swojej sytuacji życiowej - czy doświadcza Pan dużo stresu bądź następowały jakieś zmiany życiowe u Pana w ostatnim czasie? Te i inne informacje są niezbędne do ustalenia przyczyny symptomów, które owszem mogą mieć podłoże psychologiczne, ale najpierw należy wykluczyć przyczyny somatyczne, stąd zaczęłabym od lekarza POZ przez konsultacje psychologiczną.

Pozdrawiam,
Małgorzata Mazurek

Psycholog. Autorka publikacji w czasopismach psychologicznych i medycznych.
0

Witam Pana
Opisane przez Pana dolegliwości mogą mieć zarówno
podłoże somatyczne,jak też psychologiczne, np. stres,
przeżywane emocje, zaburzenia nerwicowe…
Objawy, które Pan opisuje często towarzyszą zaburzeniom
nerwicowym.
Jednak rzetelną diagnozę można postawić tylko podczas
osobistej konsultacji, po wnikliwym wywiadzie i zbadaniu
okoliczności, które doprowadziły do opisanych zaburzeń.
Przede wszystkim ważne jest, żeby Pana problem został
prawidłowo zdiagnozowany i żeby podjął Pan leczenie
lub psychoterapię.
Natomiast przyjmowanie preparatów witaminowych
powinno być skonsultowane z lekarzem po wcześniejszym
określeniu niedoboru poszczególnych witamin.
Dawka powinna być dostosowana do Pana indywidualnych
potrzeb.
Warto skonsultować swoje problemy z lekarzem i wykonać
badania w celu wykluczenia przyczyn somatycznych.
Jeżeli wyniki będą w porządku, to możliwe,
że Pana dolegliwości mają podłoże psychologiczne, np. stres,
zaburzenia nerwicowe.
W takim przypadku należy podjąć psychoterapię.
Gdyby chciał Pan porozmawiać ze mną o problemie,
to zapraszam do kontaktu.
Istnieje możliwość konsultacji online,
np. za pośrednictwem komunikatora Skype.
Pozdrawiam serdecznie

Hanna Markiewicz
psycholog
konsultacje@psycholog24online.pl
http://psycholog24online.pl

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy