Kiedy mogę spodziewać się owulacji?

Od kilku miesięcy brałam tabletki antykoncepcyjne. Odstawiłam je nagle, po wzięciu 5 z nowego opakowania. Dostałam krwawienie z odstawienia. Kiedy mogę spodziewać się owulacji? Czy jest możliwość zajścia w ciąże zaraz po krwawieniu z odstawienia?
KOBIETA, 34 LAT 5 dni temu

Nacięcie krocza podczas porodu

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Dzień dobry,

raczej nie powinno się odstawiać antykoncepcji, nie kończąc opakowania. Zdarza się jednak, że jest to konieczne z powodów medycznych czy złego samopoczucia. Z relacji zawartej w pytaniu wynika, że dostała Pani po 5 tabletkach krwawienia z odstawienia. Jest to odpowiedź organizmu na zmniejszenie podaży hormonu dostarczanego w tabletce. Wydaje się, że skoro krwawienie miało już miejsce, to cykl powinien się powoli normować. Niemniej jednak ciężko jest określić, czy w tym miesiącu będzie miała Pani normalną owulację, czy też nie. Zdarza się, że kobiety mają owulację i niejednokrotnie zachodzą w ciążę. Dlatego też, jeśli chce mieć Pani nad obecną sytuacją kontrolę, to warto skorzystać z barierowych metod antykoncepcji, aby organizm mógł wrócić do normy.

Po odstawieniu hormonów cykl normuje się przez kilka miesięcy i może mieć to bardzo różny przebieg. Dlatego też należy zwrócić na to uwagę. Można korzystać z aplikacji mobilnych, aby zobaczyć, ile cykl obecnie będzie trwał i czy wraca jego regularność. Jeśli będzie miała Pani duże wątpliwości, to zachęcamy do wizyty u lekarza ginekologa. Serdecznie pozdrawiamy i życzymy dużo zdrowia.

Zachęcamy do zapoznania się z artykułami o podobnej tematyce:

https://portal.abczdrowie.pl/plodnosc-po-odstawieniu-tabletek

https://portal.abczdrowie.pl/tabletki-antykoncepcyjne

https://portal.abczdrowie.pl/pierwsza-wizyta-ginekologiczna-przed-antykoncepcja

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.


0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty