Zapytaj lekarza

7 4 0 , 5 1 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Nadciśnienie i skoki ciśnienia a stosowanie Tritace

Mam nadciśnienie od 4 lat,biorę Tritace 2,5 raz na dobę, od kilku dni zaczęło mi skakać cisnienie 160/100, 165/100 zaczynała bolec mnie głowa i słyszałem szum. Trafiłem do szpitala, w dniu kiedy mnie przyjęto nie brałem Tritace gdyż podejrzewałem ze to od tego leku. Przez 4 dni pobytu w szpitalu nie biorąc Tritace mierzono mi cisnienie i miałem 121/75, maxymalnie do 128/80 podawano mi hydroxyzyne raz dziennie. Powiedziałem o tym lekarzowi i kazał brać lek i cisnienie wróciło. O co to chodzi?
MĘŻCZYZNA, 41 LAT ponad rok temu

Syndrom białego fartucha

Różnica wyniku ciśnienia tętniczego mierzonego samodzielnie w domu niż podczas pomiaru u lekarza, może być wynikiem syndromu białego fartucha. Szacuje się, że 30 proc. pacjentów ujawnia nadciśnienie białego fartucha. Dr Piotr Gryglas wyjaśnia, na czym dokładnie polega to zjawisko.

Lek. Rafał Gryszkiewicz
84 poziom zaufania

Witam, prawdopodobnie w szpitalu zastosowano inny lek na nadciśnienie. Wobec opisywanych dolegliwości wskazany jest jednak kontakt z lekarzem POZ i zmiana leku na preparat z innej grupy, ponieważ wspomniane wartości ciśnienia (165/100) i opisywane dolegliwości wymagają leczenia.

Absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, wśród jego zainteresowań znajduje się kardiochirurgia, chirurgia ogólna, medycyna tropikalna. Obecnie odbywa rezydenturę z chirurgii ogólnej w Klinice Chirurgii Szpitala Uniwersyteckiego Collegium Medicum UJ w Krakowie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy