Zapytaj lekarza

7 4 0 , 3 9 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Nadciśnienie tętnicze i wszczepiony rozrusznik serca

Moja babcia ma nadciśnienie tętnicze i wszczepiony rozrusznik serca.często ma ciśnienie 190-200/100,108 bierze biscocard i warfin .Babcia 87 lat.Lekarz rodzinny przepisał jej lek dodatkowo do obniżenia ciśnienie Captopril- babcia prawie codziennie bierze ten lek ze względu na wysokie ciśnienie.Jakie powinno być ciśnienie babci po zażyciu leków na nadciśnienie bisoardu a pózniej captropilu czy warfin też podwyższa wartość ciśnienia?.
KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Kardiowerter-defiblyrator czy stymulator serca?

Urządzeniami, które współcześnie umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie człowieka, a nierzadko także ratują życie, są stymulator serca oraz kardiowerter-defibrylator. Prof. Andrzej Biederman, kardiolog, udziela informacji na temat powszechności stosowania tych urządzeń.

Witam.
Ciśnienie u babci jest zdecydowanie za wysokie. Powinno wynosić nieco powyżej 150 lub powyżej 140 na 90 w zależności od stanu ogólnego i tolerancji.
Wydaje się, że w tej sytuacji można ew. zwiększyć dawkę bisocardu (nie wiem jakie są tętna, ale i tak przed zbyt niskim zabezpieczy ją rozrusznik) lub włączyć na stałe lek z grupy captoprilu np. enalapril 2xdz lub ramipril 1 lub 2 x dz.
Warfin nie podwyższa wartości ciśnienia tętniczego, natomiast przy wysokim ciśnieniu zwiększa się ryzyko powikłań krwotocznych związanych z jego stosowaniem, dlatego należy dążyć do normalizacji ciśnienia.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy