Zapytaj lekarza

7 4 0 , 3 1 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Płacz, apatia i smutek u dziecka po szczepieniach

Witam. Mój 2 miesieczny synuś wczoraj Został zaszczepiony szczepionkami Infanrix Hexa,Prevenar13,Rotarix. Cały wczorajszy dzień był płaczliwy i lekko gorączkowal, w nocy budził sie co chwile i marudził. Dzis jest smutny, śpiący apatyczny i marudny. Czy to moze być spowodowane szczepionkami? Jeśli tak to czy jest to niebezpieczne i ile taki stan moze sie utrzymać ? Nie ukrywam ze spoglądam co chwile na niego z obawą.
KOBIETA, 32 LAT ponad rok temu

Wątpliwości dotyczące szczepień

Lek. Marta Gryszkiewicz
84 poziom zaufania

Oczywiście, gorsze samopoczucie i stan podgorączkowy a nawet gorączka mogą wystąpić po szczepieniach. Spodziewamy się takich reakcji w okresie do 3-5 dni po szczepieniu. Jeśli coś by Panią niepokoiło lub objawy nasilałyby się z biegiem czasu, powinna Pani oczywiście zgłosić się do pediatry, najlepiej tego samego, który kwalifikował dziecko do szczepienia. Objawowo przeciwgorączkowo (jeśli temperatura wzrośnie >37.5st.C) może Pani podać jednorazowo paracetamol w czopku w dawce 10 mg/kg m.c. dziecka.

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, doświadczenie zdobywała w kraju, jak i za granicą.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy