Plamienia po zażyciu awaryjnej tabletki antykoncepcyjnej

Dzień dobry! Mam pytanie. Po niebezpiecznym stosunku w 3 dniu od współżycia ginekolog przepisał mi tabletki ellaOne, które działają 120h po odbyciu stosunku. Po zażyciu tabletki po paru godzinach pojawiła się niewielka ilość śluzu i troszkę krwi. Czy to znak, że tabletka zadziałała?

KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Jak stosować prezerwatywy?

Witam! Opisywane plamienie najprawdopodobniej spowodowane jest przyjęciem wspomnianej tabletki. Jego pojawienie się nie musi przemawiać za jego oczekiwanym działaniem. Proszę pamiętać, że przyjęty preparat cechuje się określoną skutecznością, która nigdy nie jest równa 100%. Co więcej, skuteczność spada z każdą upłyniętą godziną od niezabezpieczonego zbliżenia. Plamienie jest efektem jednorazowego przyjęcia dużej dawki hormonów, które odpowiednio zadziałały na błonę śluzową macicy, prowadząc do jej częściowego złuszczenia. Jeżeli chce Pani rozwiać ostateczne wątpliwości na temat ciąży, konieczne będzie wykonanie testu ciążowego. Pozdrawiam

Lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty