Zapytaj lekarza

7 3 9 , 9 7 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Podwyższony poziom bilirubiny pomimo przyjmowania leków i stosowania diety

Witam od 2 lat pomimo przyjmowania leków- zocor 10, essentiale forte, stosowania diety lekkostrawnej mam podwyższoną bilirubinę -1,26 oraz GGTP - od 130 do 200 , usg nie wykazuje kamieni żółciowych, Przyjmuję od kilku lat hormony tarczycy oraz HTZ-plastry.Co może być przyczyną mojego złego samopoczucia - lekarka zaproponowała wykonanie tomografu jamy brzusznej i miednicy, Pozdrawiam Kawon
KOBIETA, 57 LAT ponad rok temu

Badania krwi - potas

Potas jest głównym elektrolitem wnętrza komórkowego w ludzkim organizmie. Jego największe stężenie znajduje się w mięśniach szkieletowych i jest niezbędnym składnikiem do utrzymywania stałych warunków wewnątrz organizmu.

Trzeba wiedzieć, że lek Zocor obniżający poziom cholesterolu może powodować uszkodzenie wątroby dlatego podwyższona jest bilirubina oraz aktywność GGTP. Trzeba rozważyć odstawienie leku lub jego wymianę na inny nie wpływający na funkcję wątroby. Proszę w tej sprawie porozmawiać z lekarzem prowadzącym.

Specjalista chirurgii ogólnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy