Zapytaj lekarza

7 1 6 , 7 4 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Pogorszenie rzutu SM a Metypred

Pogorszenie rzutu sm po przyjeciu sterydow Witam. Mam 19 lat. ponad miesiac temu pojawil sie u mnie rzut sm. Czulam mrowienie w prawej czesci ciala. Trafilam do szpitala, dostalam pierwszy raz sterydy czyli solumedrol ale po drugim dniu mi to odstawiono bo bylam bardzo czerwona na twarzy i uznano to za uczulenie. Dostalam Metypred w tabletkach na dwa tygodnie. Mija tydzien od zakonczenia kuracji a ja czuje sie duzo duzo gorzej. Teraz mam zdretwiale cale cialo i zaburzone czucie. Co robic?
KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Dziecko autystyczne w przedszkolu

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu? Obejrzyj film i dowiedz się więcej o przebywaniu dziecka autystycznego w przedszkolu.

A czy nie była Pani kwalifikowana do leczenia preparatami interferonu?

Doświadczony neurolog i neurochirurg.
0

Proszę zgłosić się na konsultację do neurologa.
Metypred dosyć słabo działa w rzutach SM, raczej stosowany jest jako leczenie podtrzymujące po leczeniu Slu-Medrolem.
W zależności od postaci choroby można też pomyśleć o leczeniu immunomodulującym.
W ramach NFZ refundowane jest tylko w postaci rzutowo-remisyjnej.
Rzuty mogą też występować w postaci postępującej i tutaj leczenie niestety nie jest refundowane.

Specjalista w dziedzinie neurologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy