Problemy z prezerwatywami - może to uczulenie?

Witam, mam 32 lata i za soba jeden poród. Gdy używamy z mężem prezerwatyw, mam swędzenie i pieczenie w okolicach intymnych oraz piekący ból przy stosunku. Nie mogę używać tabletek, więc to jest jedyne zabezpieczenie. Używamy je tuż przed końcem, więc kontakt prezerwatywy jest krótki, ale i tak bolesny. Czy to może być uczulenie na lateks?

KOBIETA, 32 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Jeśli wiąże Pani bolesne stosunki z prezerwatywami, to rzeczywiście może to być spowodowane uczuleniem. W aptekach i sex shopach dostepne są prezerwatywy wykonane z materiału innego niz lateks. Inną przyczyną może być niedostateczne nawilżenie (przy kondomach jest bardziej odczuwalne) - może warto spróbować żelu nawilżającego (tylko takiego, którego można używać wraz z prezerwatywami)? Można go kupić nie tylko w aptece, lecz także w drogeriach (na półce z kondomami). Może być też tak, że bolesne stosunki nie są tak naprawdę związane z prezerwatywami - wtedy warto wybrać się do ginekologa.

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty